- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Hát ezt meg hogy lehet?!?
TSLA stock elindult délnek ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt úgy hívják, hogy profitvédelmi intézkedés. Semmi meglepő nincsen ebben, minden vadnyugati rabszolgatartó így tesz, amióta 1865-ben kiharcolták, hogy ne csak feketék lehessenek rabszolgák. Az Ellon vagy Bezos féle céget az emberre teljes mértékben erőforrásként tekintenek és percek alatt építenek le akármennyit is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kérdés arra vonatkozott, hogy mi történt e hipi-szupi kis technika iránti kereslettel ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a réteg, amelyiket érdekelte, és volt rá pénze, már bevásárolt. Most tesztelik a dolgokat. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ok meg mindig varjak a megrendelt es kifizetett cybertruckjaikat...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, akkora a kereslet, hogy inkább elküldik a workforce 10%-át, hátha akkor gyorsabban leszállítják ... Mondjuk, ha éppen semmirekellőket küldtek el, még jó is lehet!
Inkább arra gondolok, hogy Musk meglátta, nehéz idők jönnek rá:
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csak a Xiaomi a probléma. Saccra tökéletes vihar közeledik a Tesla felé.
Egyrészt ott a sok kínai gyártó.
Másrészt a nyugati világban várható 7 szűk esztendő, ahogy mások írták. Vagyis a nyugati piac hanyatlani fog, a keletit meg Kína tarolja le.
Harmadrészt van egy politikai kockázat is. Eddig a villanyautók iránti keresletet (nagyrészt) a sajtóból jövő zöld agymosás hajtotta. Viszont kezdenek megjelenni olyan írások, hogy az a "zöld" az mégsem olyan "zöld". Márpedig ha az agymosás lankad, akkor a kereslet is lankadni fog: https://www.portfolio.hu/gazdasag/20240414/a-zold-energia-mitosza-680159
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a portfolio cikk elég alacsony színvonalú és sajnos hülyeségeket is tartalamaz. A zöldáram a gazdag országok kiváltsága. Jah: https://www.independent.co.uk/tech/renewable-energy-solar-climate-targets-b2529461.html
a ma is (közel) 100%-ban megújulóra építő országok:
- Albánia
- Bhután
- Nepál
- Paraguay
- Etiópia
- Izland
- Kongó
- Costa Rica
- Norvégia
- Namíbia
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes, hogy a Xiaomi úgy gondolta, hogy nem kell újra feltalálnia a kilincset :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es ez is olyan lesz mint a porszivoik hogy 2 ev utan mar nincs hozza alkatresz?
meg ez a sok csilivili motorizalt eyecandy nem tunik valami idotallonak, mi fog meg ebbol mukodni 5 ev mulva? vagy hogy nyitja ki a befagyott ajtokat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es ez is olyan lesz mint a porszivoik hogy 2 ev utan mar nincs hozza alkatresz?
Törvény rögzíti az alkatrészellátást, nem?
meg ez a sok csilivili motorizalt eyecandy nem tunik valami idotallonak, mi fog meg ebbol mukodni 5 ev mulva?
Majd meglátjátok 5 év múlva.
vagy hogy nyitja ki a befagyott ajtokat?
Ezen van kilincs.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Törvény rögzíti az alkatrészellátást, nem?
kinaban? :)
> Ezen van kilincs.
lattunk mar olyat hogy a kilincs egy mikrokapcsolot vezerel az meg egy motort... mar csak azret is mert mint latszik az ablakot kicsit le kell huzni hogy nyiljon-zarodjon az ajto, pont mint a 2001-es freelandereknel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kinaban? :)
Nem, itt. Az importőrnek vannak bizonyos feladatai és kötelezettségei.
lattunk mar olyat hogy a kilincs egy mikrokapcsolot vezerel az meg egy motort.
Igen, meg 20 éves autót is, amin működött az elektronika.
PS: Xiaomi porszívónk van, van hozzá minden.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megsincs alkatresz a Mercihez: https://telex.hu/belfold/2024/04/15/olvasonk-mercedese-harom-honapja-al…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor ez nem Xiaomi probléma, ugye?
(BTW: olvastam én is, véleményem is volt a balfaszról, amelyik addig nem hajlandó az utángyártott passzív elemet beépíttetni, amíg meg nem jön a gyári)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az importőrnek vannak bizonyos feladatai és kötelezettségei.
Erre irtam. Hiaba, ha nincs, akkor nincs, lehet varni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Speciális eset, senki se arra rendezkedik be, hogy a tulaj rommá üti az autója elejét. Olyan alkatrészre vár, amire 100 tulajból 99-nek sosem lesz szüksége, mert nem üti majdnem GTK-ra az autóját a saját felhajtóján :D
Nem, nem arról van szó, hogy normál alkatrészek nincsenek. Nem tear & wear stb. dologról van szó.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat pedig a lokharito es lampabura igen gyakran torik egy koccanas soran.
A tobbi szerintem a markaszerviz lehuzasa (hogy cserelni kell mindent is a lokharito mogott).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat pedig a lokharito es lampabura igen gyakran torik egy koccanas soran.
Nem ez került 2,8 millió forintba és nem ezek nincsenek.
a szerviz nem tudja beszerezni a teljes helyreállításhoz szükséges, a javítási kalkuláció szerint nagyjából 45 ezer forintos gyári hűtőtartó konzolt, utángyártott cseredarabot pedig nem építenek be
^ ez a probléma
(alkatrész meg van, csak utángyártott, amit addig is be lehetne szerelni, amíg a Mercedes plecsnis meg nem jön (valszeg' ugyanattól a gyártótól :D :D :D))
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Törvény rögzíti az alkatrészellátást, nem?
Ezt kifejthetned, mondjuk a kocsi 12. eveben mi ujsag.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
12 éves autó már bontószökevény. Ha lesz hozzá, lesz, ha nem, nem. Kezdj el hozzászokni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
legyen a 9. ev. Ugy jobb a helyzet?
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Max. 8 év a garancia általában. Korábban volt itthon szabály arra, hogy értékhatárokig hány évig köteles a gyártó alkatrészt biztosítani. De úgy nézem, hogy az EU-ban nincs ilyen. FIXME
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy 30 éves F Astrához kapsz mindent is. Swift dettó. Amíg nem rohad el a kasztni, addig ezek gurulni tudnak majd.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem feltétlen jó ez, hozzájárul, hogy 16+ éves az átlagkora a hazai járműállománynak.
Ettől még almát kéne almával hasonlítani. Onnan indultunk, hogy hogyan lesz alkatrész a Xiaomi _új_ autóhoz. A válasz az, hogy pont úgy, ahogy a többi _új_ autóhoz.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mitol lesz a 12 eves bontoszokeveny? Megromlik benne a fem meg a muanyag? Az egesz EU-ban 4 orszag van, ahol az autok atlageletkora <10 ev.
A repcsik siman elmennek 20+ evet, gondolom azok faszabb muanyagbol vannak. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hiányzó biztonsági funkciók, károsanyag-kibocsátási normák elmaradnak a korszerűtől (gyárilag), elmaradt karbantartásokból fakadó lelakódás miatti környezetszennyezés (zabálja az olajat) stb.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vs új legyártása miatti környezetszennyezés. Vannak, akik szerint kevesebb környezetszennyezés egy autót mondjuk 20 évig használni, mintsem újat venni(legyártani).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha újat nem gyártanának nem lenne használt se. A régihez is gyártanak alkatrészt. Nem a legyártott alkatrészek összeszerelése okozza a környezetszennyezést.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...környezetszennyezést
Ezt el kellett olvasnom 2x egymas utan, de nem en latok rosszul, valahonnan melyrol tenyleg elojott beloled a Greta Thunberg. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tévedés. Eddig is érdekelt a környezet, a túltolt (sötétzöld) propagandával viszont gondom van. Tehát, nem 16 éves szutykokkal járok, hanem újakkal, amik megfelelnek a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak. És rendeszesen szervizeltetem őket _szakszervizben_. Az én szaraim teljesítik az észszerűség elveit.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amig evi 1000km-t se mesz, addig kb. pakurat is tolthetnel a szarodba.
Az, hogy te 3-5 evente csereled, az minden, csak nem kornyezetkimeles.
Felre ne ertsd, semmi bajom, hogy cserelgeted a kocsid (a te penzed), csak a kepmutatast ne told. Nem, az bizony nem kornyezetkimeles.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehogyis. Te eloallitod az igenyt az uj gyartasara, tehat eggyel tobb auto lesz az utakon minden egyes vasarlasod alkalmaval. A regivel is valaki jarni fog, annak a regijet is megveszi valaki, a sor vegen levo pedig a roncstelepen rohad szet es szennyezi a kornyezetet. A kornyezetkimeles valahol ott kezdodne szerintem, hogy visszafogjuk a termelest, amit a fogyasztas visszafogasaval lehet elerni. pl. ugyanazzal a nejlonzacskoval jarsz vasarolni amig darabokra nem szakad, javitod a mosogepet nem csereled, amig egy auto nem megy tonkre addig hasznalod, stb. Csak hat egy ujba mindig jobb belefingani tudom en.
A legszigorubb kornyzetvedelmi eloirasokrol szolo bullshitet toled nem vartam, hogy elhiszed. Gondolom hallottal a VW-rol peldaul ami egy a sok kozul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem. Én neked teszek a piacra használt autót. Hogy utána legyen mit 15 évig még toldoznod-foltoznod.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarul igazam van. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Természetesen, nektek itt mindig igazatok van. A HUP-on. Kár, hogy a való világban nem érvényesek a HUP világának igazságai :)
A kornyezetkimeles valahol ott kezdodne szerintem, hogy visszafogjuk a termelest, amit a fogyasztas visszafogasaval lehet elerni. pl. ugyanazzal a nejlonzacskoval jarsz vasarolni amig darabokra nem szakad, javitod a mosogepet nem csereled, amig egy auto nem megy tonkre addig hasznalod, stb. Csak hat egy ujba mindig jobb belefingani tudom en.
Történetesen, kimaradt a szívhez szóló sztoridból, hogy mennyivel biztonságosabb egy új autó a 16 éves szutykoknál. Mennyivel fogyaszt kevesebbet az új a 16 éves szutyoknál ugyanez TV-nél, hűtőgépnél, mosógépnél, világítótestnél ...
Hja, megannyi faktor, amivel számolni illene ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mennyivel biztonságosabb egy új autó a 16 éves szutykoknál
Mennyivel? Nem koltoi kerdes.
Amugy az auto uj allapota, es a 16 eves kora kozott van atmenet, ugy nagyjabol 16 evnyi. Ne bullshitelj mar, hogy egy gyartoi ajanlas alapjan karbantartott a 10-12 eves kocsi bontoszokeveny. Ez faszsag.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt már erről ezerszer szó. Nem cseréltetik a légzsákokat, nincsenek vezetéstámogató rendszerek, nincs benne baleset esetén kéz nélkül / automatikusan induló vészhívási rendszer és napestig sorolhatnám.
Tudom, tudom ... egyik sem valid, egyik sem való semmire. Akkor sok sikert, reméljük sose lenne rájuk szükség!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehat a bontoszokeveny egyik kriteriuma, hogy nincs benne "baleset esetén kéz nélkül / automatikusan induló vészhívási rendszer"?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bizony. Kötelező kellék az új autókban, a nélküle épített _új autók_ is bontóérettek.
De, szerintem fejezd be a mazsolázgatást és értelmezd értelmiségiként, amit írtam.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy gondolod, en csak probaltam reagalni az erveidre, de szarhatunk is az egeszre.
A "bontoszokeveny" ill. a "bontoerett" szavak alatt nem ugyanazt a fogalmat ertjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kifejezetten tiltólista nálam bármiféle olyan rendszer, ami nélkülem belenyúlhat a kormányba-fékbe. Ismerek srácot, akinek pályán satuzott egyet a kocsija, csak mert úgy gondolta. Kösz, nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Tesla pedig siman betonkefnibe vezeti az utasait fekezes nelkul.
Nem tudom, hany eves volt az a bizonyos auto, de akkor bizony bontoszokeveny! ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Utolsó rendes, gyártott autó, ami tetszik, az az alfa romeo giulia volt, de már nem gyártják :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Városba rohangálni tök jó. Bár tegnap balatonfüreden voltam vele, 130-nál eszik 5 litert. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak a frontális ne jöjjön! Szoktam látni, hogy mi marad belőlük ... grrr ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak a frontális ne jöjjön! Szoktam látni, hogy mi marad belőlük ... grrr ... Meg az ember úgy száll ki belőlük 300 kilométer után, mintha lehúzott volna egy 0-24 műszakot a Dunai Vasműben ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oh, hat ha ilyet lehet akkor: rendesen karbantartani egy autot tudni kell. A tieidet valoszinuleg azert kell koran eladni, mert se vezetni sem javitani/javittatni nem tudod rendesen. Csoda, hogy par ev alatt lelakod?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lol, azt nekem is csinalta a ceges VW, latyakos teli ido volt es gondolom rament valami fos a szenzorra, vagy nem tudom, es elkezdte taposni a feket. Szerencsere nem autopalyan volt, csak 80-90 korul mehettem kozben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt csak a VW csoport autóinál tapasztaltam: Skoda, Audi, VW.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Skoda pont az ellenkezoje volt, az nem akart megallni soha. Annyira nem, hogy meg kellett kerdezzem a flottakezelotol, hogy akkor vegulis mit rendeltek pontosan, benne van-e ez a feature. Allitolag benne volt. Lehet, en voltam gyava, es tul koran szoktam fekezni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mennyivel? Nem koltoi kerdes.
Semmivel. Ott van az orrában egy hatalmas tömör vas, nincs energiaelnyelő zóna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 12 eves bontoszokevenytol valahogy ugrottunk 4 evet es mar 16 evesnel tartunk. A vege valahol ott lesz, hogy 30-40 eves autokra es haztartasi gepekre akarlak rabeszelni? :)
Nyilvan ami szar, az szar. Amit nem lehet vagy nem eri meg javitani az kuka es ujat kell venni.
De amilyen gyakran mondjuk szerintem Te vehetsz autot, 3-5 evente, az tulzas, azok a kocsik meg boven hibatlanok es gond nelkul elmennek meg 7-8 evet. Egy 12 eves, rendesen karbanytarott auto nem bontoszokeveny.
Semennyivel sem biztonsagosabb es nem is fogyaszt kevesebbet az uj sem (ld. szomszed zsir uj e-Tec TSI Skodaja ugyanugy 7-8l-t fogyaszt mint az en sima TSI 9 evesem). Bullshit.
Kornyezetkimeles bullshit. Mondogathatod, hogy de-de, de sajnos a VW sztori ellened beszel.
A vezetestamogato rendszerek is inkabb kontraproduktivak szerintem: altatnak a volan mogott es hamis biztonsagerzetet keltenek benned, mas szoval baszol rendesen odafigyelni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De amilyen gyakran mondjuk szerintem Te vehetsz autot, 3-5 evente, az tulzas
Nekem az volt az eredeti tippem, hogy ez ceges lizing, mert ugy a 3-5 ev teljesen atlagos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát igen. Amikor sikerül szándékosan mindent is rosszindulatból "félreérteni", akkor jönnek az ilyen kommentek. ^
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem ertettem felre a csusztatasaidat. A rosszindulatot visszautasitom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert lesz bontoszokeveny, mert egy jol mukodo 12 eves auto, amiben csak a kopo alkatreszeket kell cserelni, senkinek nem uzlet, csak a tulajnak. Jonnek ilyenkor a jol megszokott ervek, hogy korszerutlen (ertsd, alig van benne elektronika vagy barmi ami el tud romlani), kornyezetszennyezo (nem az, kulonben nem tudna vizsgazni), stb. Vedd meg szepen az ujat, ami csutkaig van hajtva turboval, fele mar muanyag es van benne egy csomo felesleges dolog ami barmikor elromolhat. Olaj, alkatresz, szerviz mind jo draga hozza es szerencsere gyakori vendeg leszel a markaszervizben is. Cserebe kiverheted arra, hogy vezetek nelkul tolti a telodat. Na, ez mar uzlet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a baj a bontos cuccokkal, hogy amire neked szukseged van, mint kopo alkatreszre, arra altalaban masnak is szuksege van....
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát annyi a titok, h ilyenkor meg kell venni a gyári/annál jobb újat, és megint hibátlan a verda. Én ezt csinálom. Kb 2005 óta semmi értelmes újdonságot nem adnak az autók. Cserébe rondák, és suv-ok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha igeny van ra, akkor utangyartott alkatresz is lesz, persze azt meg ki kell ismerni, mit erdemes megvenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az csak nagysorozatban eladott autokhoz van.
Pl az enyemhez kb. nincs semmi. Egy elso lokharito burkolat 460khuf volt.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi a rak az a leveheto radioelolap? Konkretan egy bot gombokkal. Utcai verekedeshez?
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az legyen vele a legkevesebb probléma a Tesla-khoz képest, amik olyan minőségi autók hírében állnak, mint anno a Dacia-k.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egész világ abba az irányba megy, hogy nincs/nemlkesz kereslet. Mindig van egy olyan minta (az én családom, a környezetem, akiket a boltban látok) aki nem vették észre a lejtmenetet, de nagy átlagban a 7 bő esztendő után (amit megtört egy covid) most 7 szűk esztendő jön. Ebből eltelt már bő egy év, jól csinálták az okosok és ennyi késéssel vettük csak észre. Emiatt már csak 5.5-6 év és megint jó lesz. Addig meg megyünk a mostani 7 éves autóval, ami még csak 13 lesz. Vagy 10 évessel, vagy 3 évessel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy verseny lett?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tervben volt a megfizethető elektromos autó. Aztán a Tesla rájött, hogy árban nem tud versenyezni a kínaiakkal, úgyhogy marad a prémium kategória. Az meg nem fogy annyira.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi történt az amerikai hitelkamatokkal és green washing elektromos autótámogatásokkal? Mi történt az amerikai keresettel? Igazából pont ez. Nincs ingyen hitel, nincs ingyen pénz covid miatt és más miatt, stb.
Nem esett, eddig volt indokolatlanul magasan.
Ha 0% kamatra, 10 éves futamidőre kb 10, millióért lehetne venni, akkor vennék, de ennyi. 40 millióért inkább veszek még egy házat és újra egy 10 éves benzinest.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarországon csak vállalkozásoknak van támogatás. USA-ban meg 35090$ (kb 13mFt) egy alap Model 3 raktárról. Itthon csak Highland van raktárról és a bemutató jármúvek is 17mFt-tól indulnak...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem az a rabszolga, aki munkával eltartja magát, hanem az akit a mindent irányító állam eltart. Még jó hogy leépíthetnek cégek, majd mesterségesen tartsa fenn őket az állam az adófizetők pénzéből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eladod az idődet. A legtöbb helyen szarni se mehetsz ki munkaidőben külön budi szünetek vannak. Ha ez nem rabszolgaság akkor nem tudom mi a tököm az.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Voltam az Audi nyílt napon tavaly nyáron. Nem láttam rabszolgákat. Szerintem pofáncsaptak volna, ha annak neveztem volna őket. Persze ilyen hülyeség eszembe se jutott.
Nyilván ha 10.000 ember akkor tartana szünetet, amikor akar, akkor sose menne a szalag... De szabadon távozhatsz, ha nem tetszik és szerintem busásan kompenzálva vannak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én meg fiatalon dolgoztam szalag és gép mellett is. 7 óra 50 perc volt a tiszta munkaidő. valójában 8:30-at voltunk bent. Az ebédszünet és egyéb szünetek nem számolódtak bele. Folyamatosan a sarkadban volt egy túlbuzgó ellenőrző és folyamatosan figyelték a teljesítményedet. Teljesen méltatlan az emberekhez a 21-dik században ez a féle munkavégzés. Olyan is volt mindenki. Kiégett életunt céltalan emberek. Tehát utazással együtt a nap 24 órájából 10-et azzal töltesz, hogy keresel némi kis pénzt amivel fedezed az etetésed és a lakhatásod majd mész vissza. Mert ugye heti 5 munkanap van. Ez rabszolgaság. Szépítheted ahogy akarod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi a nem rabszolgaság?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szerintem pofáncsaptak volna, ha annak neveztem volna őket"
Megsértődik a kurva ha kurvának nevezed? LoL. Egy csomó ember megsértődik ha annak nevezed ami. Ilyen a világ.
"De szabadon távozhatsz, ha nem tetszik"
Szabad távozhat? Valóban. Soron olyan fizetést kapnak amiből nem lehet félretenni, így megtakarítás nélkül utcára kerülni nem valós választás. Ráadásul aki soron dolgozik annak végzetsége miatt nincs túl sok lehetősége elhelyezkedni. Ha nem tudja fizetni az albérletet akkor munkát se kaphat, mert lakcím nélkül nem lehet elhelyezkedni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A győri Audiban nem lehet félretenni? LoL.
A kurva kurva, az autógyári munkás nem rabszolga. Rossz a példa. Ha meg "ilyen a világ", akkor miről beszélünk? Ilyen a világ.
De mondom, ne csak az actual behaviour-t mondjátok, hanem az expected behaviour-t is. Így értelmetlen az egész.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy tanári állásnál is van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, de ott nem az a baj, hogy a tanárok is rabszolgák. hanem hogy már le sem nyomhatnak egy sallert a kurvaanyázó kamasznak amikor az zavarja a tanítást. Nincs szmájli.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben semmi meglepő nincs, azt régóta tudjuk, hogy Mr. Muskotály egy nagyon súlyos kamuember, hogy SpaceX, meg Tesla, de még Cybertruck is milyen sikeres lesz, meg a Twitterből is mennyi pénzt kovácsol, mert majd ő megmutatja, hogy minden felett áll, globális trendek felett is. Ez igazából annak a hibája, aki elhiszi ezeket bemondásra. Hidd el, ugyanilyen sorsra fognak jutni a ShitCoinok is, amíg még futnak, és meg nem égeti vele magát annyi ember, hogy végre mindenhol betiltsák.
Pedig egyébként nem hibáztatnám, mert most a legtöbb helyen leépítések vannak, így váratlannak semmiképp nem lehet tekinteni. Ez a pofon kell is nekik, mert így nem hitetik el magukkal is, hogy minden felett állnak, meg ők képesek széllel szemben hugyozni. Persze, az alkalmazottakat sajnálom, nem mintha azzal ki lennének segítve.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://electrek.co/2024/04/15/bp-axes-jobs-and-scales-back-its-ev-char…
Ez durvább, mert gyorsítja a visszaesést
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyeri az arversenyt a BYD? :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, durva. És nem csak az EV ipar, hanem minden, szinte minden hétre jut egy hír, hogy valami ismert multinál, világcégnél tömeges leépítés van. Ilyen oldalakon szépen össze van szedve, és ez csak a 2024-es termés, pedig a hullám már 2022-23-ban elkezdődött.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Big tech cégek legalább rá tudják fogni az AI-ra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az autós cégek is. A gyárban robotok vannak, a kocsikban meg AI lenne, ha lenne elég chip hozzá
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már autók, akkor értékesítés Q1 (Y/Y):
https://pcdn.hu/articles/images-md/a/c/e/acea1a-671395.jpg
Na ki a fasza gyerek? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es ez mit mutat? darabszam? eladasi ar? profit?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Db relativ valtozás
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kb nulláról elég könnyű nőni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyes statisztikák szerint Magyarország elég fasza hely. Pedig nem az. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mindenkinek, csak annak, aki boldogulni tud és akar.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nameg vannak a nerencsés emberek, akik valóban tudnak is boldogulni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, mert a Bige/Gyurcsány/stb.-félék egyébként szarul boldogulnak ... :)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak az első pár milliárdot kell ellopni, onnan már lehet boldogulni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha sikerült gyarapítani, akkor szépen boldogulnak most is ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alacsony bázis + készletkisöpő akciók. (tavaly nálunk csökkenés volt eladásokban míg máshol növekedés. Most meg a tavaly eladhatatlan autókat akciókkal szórják kifelé)
Az mindig legyen gyanús amikor Bulgáriával versenyzünk az első (vagy az utolsó helyért) az EU-ban...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyugaton meg előtte volt szar. Szóval elég hasonló a sztori, csak eltolással.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt érdemes nézegetni: https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-5-2-in-march-2024-battery-electric-13-market-share/
Magyarországon az elmúlt 12 hónapból 8-ban csökkenés volt októberben kicsi emelkedés, decemberben szinten tartás és az utolsó kettőben (február, március) meg növekedés. Márciusban már 9.1% volt a tisztán elektromos az új autók között.
Amúgy az ACEA a húsvéti szünetnek tulajdonítja ezt mert EU szinten az elmúlt 12 hónapból csak a múlt december és a március volt visszaesés. (ugye tavaly nem márciusban volt a húsvét. Negyedéves szinten EU átlagban is növekedés volt)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk elmaradt a húsvét?
Csak mutatóba hoztam. Kiváncsi voltam arra mi lesz az első magyarázat. Nem csalódtam.
Ha jó nálunk valami, nézd a bázist. Ha rossz valami, akkor ne vizsgálj semmit. Erre számítottam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk készletkisöprő akciók voltak (még áprilisban is), mert eladhatatlanok voltak az új autók. Feljebb linkeltem a Nissan pl 4-5mFt-ot elengedett szinte minden modelljéből. Megjelentek a 0% THM konstrukciók. Minden kereskedő akciózik ezerrel.
Én nem látok szisztematikus javulást. A készletes autók kifogynak... A vállalkozásoknak szóló EV pályázat még kicsit meglöki a dolgot és ideiglenesen megnöveli az EV részarányát az új autóknál és utána kifullad ez a felfutás.
Hidd el én örülnék neki ha együtt mozognánk legalább az EU átlaggal...
Szerinted miért nőtt meg egy év csökkenés után az újautóeladás itthon?
Amúgy márciusban van valami idehaza, mert 2022-ben is és 2023-ban is kiemelkedő hónap volt eladás szempontjából: https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-13-9-in-2023-battery-electric-14-6-market-share/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Náluk is.
Céges támogatás nem nagy díl.
Öregszik a céges flotta. Cserélnek, csak később. Sokan várnak arra, hogy normalizálódjanak az árak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a Várkonyi jól használta ki. 3.7ért 11mFtos Nissan Leafet venni nem rossz... Elég sokan pályáztak, bár nem mindenkinek éri meg. Mivel amúgy sem sok új autót adnak el itthon (10e +/- 2e havonta) pár százas plusz eladások is mozgatják a statisztikát. A Tesla pl miután kisöpörte a beragadt készleteket még emelt is... Lehet a többiek is így csinálnak a 2024es modellekkel. Max az importőrök kevesebbet rendelnek. A többi ország statisztikájában is van valamekkora szezonalitás negyedévek utolsó hónapjaiban csak kisebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amugy vicces egy meroszam ez, az EU atlag es Magyarorszag kozott kevesebb mint 2.5 ev a kulonbseg, nekem nem tunik annyira vallalhatatlannak. Egy evet verunk a csehekre, kettot meg az esztekre, pedig IT korokben ok az etalon, az europai sziliciumvolgy, vagy mi. Bar lehet, hogy ok mar annyira digitalisak, hogy nem autoznak. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fejlett nyugat tömegközösségi közlekedik! :) Mi barbárok meg még csak az autónál tartunk! Jó hogy nem lovaskocsival járunk!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni