- jakubovics blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Ez nem blog, hanem mezei flame
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben mi a flame?
A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Várj még pár kommentet és meglátod.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Döntsük már el, hogy természetvédők vagyunk vagy nem! Használt cucc: kevesebb szennyezés és rombolás!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó lenne tudni, hogy árban is használtnak számolták-e, de ugye titkosított.
A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem az, ahol Audi Q7-esekkel számoltak? :D
A videó alapján feltételezhető, hogy lesznek új falvaink/városaink 5 km-re a meglévőktől. Gondolom néhány gyár is jön majd, legyen hol dolgozni szegény betelepülőknek. Lecserélik a Made In China-t Made in EU-ra. Minden ugyanaz, csak a helyszín más, érdekes ötlet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azok a települések 150 éve is ilyen távolságra voltak. :) A vonal állomásainak fele alapból nem is kellett volna.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alapvetően a használt sínszállal egy probléma van: azt a sínszálat valami miatt lecserélték ott, ahonnan kivették.
Mivel a 150-es vonal felújításánál 160 km/h-sra építik ki elvileg a pályát, és ennél gyorsabb magyar szakasz nincs, ezért nem arról van szó, hogy ahonnan ide kerül a sínszál, ott azért vették ki a pályából, mert 160-nál jobbra építették - azért került ki a pályából, mert vagy leromlott a minősége, vagy a teherbíró képessége nem elég jó a pályához.
Mindkettő problémás, mert a 150-es vonalat eleve azért újítjuk fel, hogy nagy mennyiségben menjenek rajta tehervonatok, a sínszálnak bírnia kell a nagy és folyamatos terhelést, ide hiba máshonnan kiszerelt sínszálat beépíteni. Nagy terhelhetőségű, modern profilú sín kell ide.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legtöbb esetben azért cserélik le, mert elkoptak. Itt kitérő vágányokra rakták be, ahol nem lehet 160-al menni, de akkor sem teljesértékű alapanyag már az. Hamarabb kell majd cserélni, vagy lassú(bb)jelet tenni rá, mint ha teljesen új lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már mindenképpen valamibe bele kell kötni, akkor nem az allomasi vaganyzat a probléma, hanem hogy van olyan szakasz, ahol ujrarostaltak az agyazatot. Persze ehhez nem elég csak linkelgetni, O1G károsult üzemmódban, hátha megbuktatja az Orbánot. :)
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért baj? Ha jól csinálták, azzal semmi gond.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert ultragáz, maximum a töltésben lehetne szerepe.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert ultragáz, maximum a töltésben lehetne szerepe.
Ha újra rostálják, és megfelelő minősítést kap akkor vissza lehet kapni. Ha át is mossák, és nincs rajta a féktuskópor, akkor a kutya sem mondja meg, hogy használták már.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A recept szerint azonban ez valószínűleg új anyag, szállítási költséggel kiegészítve. :)
Még a végén eljutunk oda, hogy Lölö -t fogod védeni :D
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szállítási költséggel kiegészítve
Gondolom a szállítási költség itt is jelentkezik: elszállítják->újrahasznosítják->visszaszállítják->ebedolgozzák
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem vagyok ebben a legélesebb kés a fiókban, de dolgoztam már acéllal.
A felületi rozsda nem mindig jelenti azt, hogy használt az adott elem, csak azt, hogy a legyártása és a beépítése között több idő telt el mint kellene, vagy a gyári védőréteg valami miatt már nincs rajta.
A srácoknak ehhez kellett volna több közelit csinálni, ahol a kopásnyomok látszanak, vagy lemérni, hogy standard hoszzúak, meg ilyesmi.... Az, hogy csak simán felületi rozsdás nem jelent semmit.
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk 0:40-nel nem az jut eszembe, hogy a szakasz tegnap keszult el es meg az is tok mindegy, hogy uj az a sin csak feluleti rozsdas. De hat olyan hullamos, hogy lehet jovore itt tartjak a surf vilagbajnoksagot :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még nincs beszabályozva. Amúgy más a profilja a használt sínnek. A használt sínen látszik a köszörülés(ek) nyoma, mindig levesznek belőle néhány tizedet. Az új sín még nem “homorú” a kopófelület.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A siófoki vasútállomáson 1912-es évjáratú síneken roboghat át 120km/h sebességgel a vonat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A siófoki vasútállomáson 1912-es évjáratú síneken roboghat át 120km/h sebességgel a vonat.
(3) Az országos törzshálózat nyíltvonali, valamint állomási átmenı és megelızı vágányaiban új sínek beépítésére kell törekedni. Az új sínszálakméret, alaki, kémiai összetételi és mechanikai tulajdonságaik tekintetében feleljenek meg a vonatkozó szabványbanfoglaltaknak.[8] Ezekbe a hézagnélküli vágányokba csak R220 (szakítószilárdság min. 770N/mm2) vagy magasabbosztályú (acélminıségő) síneket szabadbeépíteni. Legalább R260 osztályú, min. 880N/mm2 szakítószilárdságú sínt kell beépíteni az alábbi paraméterek teljesülése esetén:
a vasútvonal sebessége V≥120km/h,
a vasútvonal forgalmi terhelése nagyobb, mint 18millió elegytonna/év,
a vágány R≤1600m sugarú ívben fekszik.
Ezekbe a vágányokba 48, 54 illetve 60 r. minősített használt sínek is beépíthetők, ha szakítószilárdságuk legalább 880N/mm2. A pályasebességet a kiegyenlített magassági kopásértéke alapján, a [9] szerint kell megállapítani.
Az UIC 60-at 1990-ben, UIC 54-et 1964-ben, az UIC 48 sínt meg 1969-ben vezették be! 1912-ben maximum 35kg/m síneket gyártottak, ami mellékvonalon és főleg 120km/h sebesség alatt használható!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elnézést, kicsit túlzás a 120km/h, ezért közel 100km/h-ra helyesbítek. Pontatlan is voltam, mert azt a sínt fiatal koromban láttam. Azért használták nagy sebességgel, mert Lepsénytől Nagykanizsa irányába hegesztett sínek voltak, amik a kisebb erők miatt nagyobb terhelést is elviseltek. Annak idején ezt a balesetet úgy hallottam, hogy egy Székesfehérváron lerobbant mozdony helyettesítésére küldték a Fonyódon állomásozó tartalék mozdonyt, amely nagy sebességgel haladt át a siófoki állomáson. A fénysorompó időzítése nem erre a sebességre volt méretezve. Ha megnézel egy térképet, akkor kiderül, hogy ez a fénysorompó pár száz méterrel a tolatási határ után van. Normál esetben a szerelvény az állomásról gyorsít, itt viszont kozel százzal "egyenesbe" átsuhant a siófoki álomáson. Ehhez a 4. vagy 5. vágányon kellett mennie. A baleset valószínűleg úgy történt, hogy a buszvezető látta a szabad fénysorompót, de közben a tükörből a diszkóból hazafelé tartó felszálló tömeg tülekedését figyelte, majd rálépett a gázra. A vonat pedig "normaidőn belül" megérkezett, hiszen 3-5x gyorsabban haladt a szokásosnál.
Szóval akkoriban láttam az 1912-es feliratot, de talán nem is a gyártási idő volt? Viszont itt a történelmi bizonyíték hogy néha milyen gyorsan mentek akkoriban a vonatok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Békebeli.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben az a szép, hogy a 30-as vonalat a Balaton déli partja mentén elvileg teljesen felújították.
Legalábbis ezt ígértük az EU-nak: https://ec.europa.eu/regional_policy/hu/projects/Hungary/hungarys-south…
A második szakasz első felében új felépítményeket (sínek, talpfák és ballaszt) hoznak létre a fő vasúti pályán, és 53 km hosszan felújítják a síneket.
Erről a kivitelező is így ír:
https://magyarepitok.hu/vasutfejlesztes/2021/06/modern-vasuti-palyan-ko…
A teljes körű felújítás során Lepsény − Szántód-Kőröshegy állomások között a meglévő vasúti pálya átépült, Szabadisóstó − Siófok − Zamárdi felső térségében új második vágányt fektettek.
Ha a 112 éves síneket tettük vissz, akkor bizony eléggé komoly vagyont sikerült ott ellopni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak figyeld a fenti helyesbítésemet! Az akkor még csak 68 éves volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tisztviselők nem bíznak a kínaiakban...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni