Selyemvasút használt alapanyagokból

Hozzászólások

Ez nem blog, hanem mezei flame

Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @

Döntsük már el, hogy természetvédők vagyunk vagy nem! Használt cucc: kevesebb szennyezés és rombolás!

Ez nem az, ahol Audi Q7-esekkel számoltak? :D

A videó alapján feltételezhető, hogy lesznek új falvaink/városaink 5 km-re a meglévőktől. Gondolom néhány gyár is jön majd, legyen hol dolgozni szegény betelepülőknek. Lecserélik a Made In China-t Made in EU-ra. Minden ugyanaz, csak a helyszín más, érdekes ötlet.

Alapvetően a használt sínszállal egy probléma van: azt a sínszálat valami miatt lecserélték ott, ahonnan kivették.

Mivel a 150-es vonal felújításánál 160 km/h-sra építik ki elvileg a pályát, és ennél gyorsabb magyar szakasz nincs, ezért nem arról van szó, hogy ahonnan ide kerül a sínszál, ott azért vették ki a pályából, mert 160-nál jobbra építették - azért került ki a pályából, mert vagy leromlott a minősége, vagy a teherbíró képessége nem elég jó a pályához.

Mindkettő problémás, mert a 150-es vonalat eleve azért újítjuk fel, hogy nagy mennyiségben menjenek rajta tehervonatok, a sínszálnak bírnia kell a nagy és folyamatos terhelést, ide hiba máshonnan kiszerelt sínszálat beépíteni. Nagy terhelhetőségű, modern profilú sín kell ide.

Ha már mindenképpen valamibe bele kell kötni, akkor nem az allomasi vaganyzat a probléma, hanem hogy van olyan szakasz, ahol ujrarostaltak az agyazatot. Persze ehhez nem elég csak linkelgetni, O1G károsult üzemmódban, hátha megbuktatja az Orbánot. :) 

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Én nem vagyok ebben a legélesebb kés a fiókban, de dolgoztam már acéllal.

A felületi rozsda nem mindig jelenti azt, hogy használt az adott elem, csak azt, hogy a legyártása és a beépítése között több idő telt el mint kellene, vagy a gyári védőréteg valami miatt már nincs rajta.

A srácoknak ehhez kellett volna több közelit csinálni, ahol a kopásnyomok látszanak, vagy lemérni, hogy standard hoszzúak, meg ilyesmi.... Az, hogy csak simán felületi rozsdás nem jelent semmit.

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

A siófoki vasútállomáson 1912-es évjáratú síneken roboghat át 120km/h sebességgel a vonat.

MÁV D.12/H rendelet:

(3) Az országos törzshálózat nyíltvonali, valamint állomási átmenı és megelızı vágányaiban új sínek beépítésére kell törekedni. Az új sínszálakméret, alaki, kémiai összetételi és mechanikai tulajdonságaik tekintetében feleljenek meg a vonatkozó szabványbanfoglaltaknak.[8] Ezekbe a hézagnélküli vágányokba csak R220 (szakítószilárdság min. 770N/mm2) vagy magasabbosztályú (acélminıségő) síneket szabadbeépíteni. Legalább R260 osztályú, min. 880N/mm2 szakítószilárdságú sínt kell beépíteni az alábbi paraméterek teljesülése esetén:

a vasútvonal sebessége V≥120km/h,

a vasútvonal forgalmi terhelése nagyobb, mint 18millió elegytonna/év,

a vágány R≤1600m sugarú ívben fekszik.

Ezekbe a vágányokba 48, 54 illetve 60 r. minősített használt sínek is beépíthetők, ha szakítószilárdságuk legalább 880N/mm2. A pályasebességet a kiegyenlített magassági kopásértéke alapján, a [9] szerint kell megállapítani.

Az UIC 60-at 1990-ben, UIC 54-et 1964-ben, az UIC 48 sínt meg 1969-ben vezették be! 1912-ben maximum 35kg/m síneket gyártottak, ami mellékvonalon és főleg 120km/h sebesség alatt használható!

Elnézést, kicsit túlzás a 120km/h, ezért közel 100km/h-ra helyesbítek. Pontatlan is voltam, mert azt a sínt fiatal koromban láttam. Azért használták nagy sebességgel, mert Lepsénytől Nagykanizsa irányába hegesztett sínek voltak, amik a kisebb erők miatt nagyobb terhelést is elviseltek. Annak idején ezt a balesetet úgy hallottam, hogy egy Székesfehérváron lerobbant mozdony helyettesítésére küldték a Fonyódon állomásozó tartalék mozdonyt, amely nagy sebességgel haladt át a siófoki állomáson. A fénysorompó időzítése nem erre a sebességre volt méretezve. Ha megnézel egy térképet, akkor kiderül, hogy ez a fénysorompó pár száz méterrel a tolatási határ után van. Normál esetben a szerelvény az állomásról gyorsít, itt viszont kozel százzal "egyenesbe" átsuhant a siófoki álomáson. Ehhez a 4. vagy 5. vágányon kellett mennie. A baleset valószínűleg úgy történt, hogy a buszvezető látta a szabad fénysorompót, de közben a tükörből a diszkóból hazafelé tartó felszálló tömeg tülekedését figyelte, majd rálépett a gázra. A vonat pedig "normaidőn belül" megérkezett, hiszen 3-5x gyorsabban haladt a szokásosnál.

Szóval akkoriban láttam az 1912-es feliratot, de talán nem is a gyártási idő volt? Viszont itt a történelmi bizonyíték hogy néha milyen gyorsan mentek akkoriban a vonatok.

Ebben az a szép, hogy a 30-as vonalat a Balaton déli partja mentén elvileg teljesen felújították.

Legalábbis ezt ígértük az EU-nak: https://ec.europa.eu/regional_policy/hu/projects/Hungary/hungarys-south…

A második szakasz első felében új felépítményeket (sínek, talpfák és ballaszt) hoznak létre a fő vasúti pályán, és 53 km hosszan felújítják a síneket.

Erről a kivitelező is így ír:

https://magyarepitok.hu/vasutfejlesztes/2021/06/modern-vasuti-palyan-ko…

A teljes körű felújítás során Lepsény − Szántód-Kőröshegy állomások között a meglévő vasúti pálya átépült, Szabadisóstó − Siófok − Zamárdi felső térségében új második vágányt fektettek.

Ha a 112 éves síneket tettük vissz, akkor bizony eléggé komoly vagyont sikerült ott ellopni.