KoGa blogja

Webes ügysegéd

Szóval próbálom bejelenteni a korábbi autóm eladását, de akárhányszor próbálom, ezt az üzenetet kapom:

"Az ügy elektronikus úton nem intézhető, kérjük fáradjon be valamelyik okmányirodába. "

Tulajdonképpen akkor miért lehet elvileg megtenni online? Miért nem működik? Ez azért nem egy olyan bonyolult ügy.

FedEx

Mai móka...

7:51-kor email,"csomagját ma fogjuk kézbesíteni". Pontos időpont, vagy a futár elérhetősége véletlenül sincs az e-mailben.
8:33-kor email, "csomagját nem sikerült kézbesíteni". Tényleg nem, meg sem próbáltátok b@zmeg, mert a telefonom nem csörgött. Igaz, nem voltam otthon, akár 300m-re is lehettem az utca végén kutya sétáltatás közben.

Most akkor holnap megjátsszuk ugyanezt?

Új PC ami nem megy

Nemrég kikerült hostingból egy régi gép, ami kapcsán úgy döntöttem, újra hasznosítom a házát és tápegységét, kap modern belsőséget. Vettem egy Ryzen 5 5600G procit, 16GB Crucial Ballistix memóriát és kinéztem hozzá egy MSI Pro VDH Wifi alaplapot. Utóbbit megtaláltam használtan Prohardveren, gondoltam jó lesz...

Építettem már néhányszor gépet de ezt egyszerűen nem tudom feléleszteni. Bekapcsolás után nem ad képet a gép, pedig a monitor bekapcsol, a billentyűzet led is világít. Azaz hol világít, hol nem. Mintha valami boot loop lenne, de kép nélkül. Próbáltam BIOS frissítést, ez annyit javított a helyzeten hogy néha-néha már felvillant a BIOS képe 1-2 másodpercre, de aztán megint elsötétült minden. Az alaplapi diagnosztikai ledek közül a boot és a vga világít felváltva. RAM, processzor ki-be is megvolt, az összes szokásos hibakeresési lépés.

Vajon átvertek az alaplappal? Ugyan garanciális de nincs sok kedvem heteket várni rá míg kiderül mi van vele. Vagy esetleg a tápegységem rossz? Az a tapasztalatom hogy ilyen fura problémáknál mindig a tápegység a hibás. Ugyan nem volt vele soha probléma, de mégsem egy új darab...

AdBlue

Elgondolkoztam, mit fog hozni ez az AdBlue mizéria. Várhatóan ha valóban beüt a krach, akkor a gyártók záros határidőn belül kötelezve lesznek rá, hogy kikapcsolható legyen az indítás tiltása AdBlue nélkül, mert közlekedni ugye kell. Innentől kezdve viszont csak az nem kapcsolja ezt ki, aki nem akarja, gyakorlatilag nullázva az AdBlue használatot és ezzel el is temetve a technikát. Érdekes kilátások.

[KV] Megkaptam az oroszt

Korábbi regisztrációs blogbejegyzésem okafogyottá vált. Mivel tagja vagyok egy önkéntes mentőszervezetnek, időközben megkaptuk az oltást ennek keretében. A Sputnikkal oltottak, kis kar zsibbadáson kívül eddig semmilyen jelét nem tapasztaltam, se láz, se fejfájás, semmi egyéb tünet.

Az oltás a Margit kórházban volt. Szervezetten és viszonylag gyorsan ment de azért elég sok embert hívtak egy időpontra, a regisztráció során a papírt 4 helyen kérték el, ezen azért talán lehetett volna egyszerűsíteni. És a folyamatban számítástechnikai eszközt nem nagyon láttam, mindenhol papír alapú adminisztráció, ikszelgetés ment.

Egyébként felmerült bennem, hogy vajon a regisztrációs rendszer ezt az eshetőséget lekezeli, vagy azért hívni fognak oltásra? Vagy van lehetőség a regisztrációt visszavonni? Megannyi kínzó kérdés.

[KV] Regisztráltam kiváncsiságból

Külön email címet használtam erre a célra, kíváncsi vagyok hol fogom viszontlátni. A telefonszám kitöltésénél nem egyértelmű, milyen formátumot kell használni, de a nemzetközit (+36..) nem engedi. Viszont legalább 10 karakter hosszúnak kell lennie, tehát önmagában a telefonszám, vagy akár a körzetszám + telefonszám sem elegendő. A 06-al kezdődőt elfogadja, de az meg ugye semmilyen szabálynak nem felel meg, hiszen a 06 csak előhívó. Úgyhogy lehet találgatni, a mezőben minek kellene lennie. Ellenben fura módon a TAJ szám mezőre sikerült validációt rakni, még ha megfelelő formátumban de kamut írsz be, azt sem fogadja el.

Természetesen a regisztrációról semmilyen visszajelzés, megerősítő email, stb. nem jött.

Hitelbiztosítéki nyilvántartás

Hallott már valaki erről a trágyáról? Az hagyjuk, hogy valaki 2021-ben hogy adhat ki egy így kinéző weboldalt a kezei közül. De milyen már, hogy

1. Néhány egyszerű adat megadásával bárki lekérdezheti (GDPR helló)
2. Kötelező a regisztráció ha pl. lízingelni akarsz
3. A regisztrációhoz közjegyző kell (éljen az elektronikus ügyintézés, chipes személyi és egyebek)

https://hbny.mokk.hu

Vodafone nem akarja a pénzem

Szóval végre a Tré-komon kívül végre más is szolgáltat a lakóhelyemen. Igaz, hogy szintén T infrastruktúrán, de elégedett véleményeket olvastam, gondoltam adok egy lehetőséget nekik. Kértem a weboldalon keresztül egy visszahívást, meg is kerestek. Az értékesítő elmondta a hőségidős árat, majd mikor rákérdeztem, hogy hűségidő nélkülit tud-e, természetesen tudott... De kb. itt véget is ért a beszélgetés, lezárta annyival, hogy azt viszont az üzletben kell elintéznem, klikk. Miért nem lehet ezt ugyanúgy intézni? Ügyfélszolgálatra járni 2020-ban? Ennyire nem kell nekik az ügyfél, aki ráadásul többet fizetne ugyanazért?

Subject: Átvételi értesítő (Feladó: NAV, Dokumentum: Elfogadó nyugta - blablablab

Én értem, hogy biztonságos dokumentum kezelés, meg minden, de miért kell olyan visszaigazoló levelet küldeni, amiből:

- nem derül ki, hogy miről van szó

- tele van hashekkel, meg kódokkal ami senkit nem érdekel

- hiába egy sima webes felületen kattingattam, valami tárhelyről hadovál

Nem lehet ezt 2020-ban kicsit felhasználó barátabban? Mondjuk:

 

Tisztelt Ügyfelünk!

1%-ról való nyilatkozatát befogadtuk.

Köszi, Nav.

Frissítettem Oneplus 3-ról Redmi Note 5-re

RIP Oneplus. A korábban képernyő cserés Oneplus 3-am csütörtökön úgy tűnik végleg megadta magát. Korábban csak a képernyő teteje vált le egy kicsit, majd elkezdett az üzemmód váltó kapcsoló nem működni megfelelően (hiába kapcsoltam vissza némából, továbbra sem csörgött ki a telefon), végül teljesen megszűnt működni a kijelző...

Sürgősen szükségem volt egy új telefonra, ezért (persze ünnepnap előtti este) végigrohantam a plázákat, és a legjobb ár/érték arányúnak a Redmi Note 5 tűnt, ezért vettem egy ilyet. Nyilván ha több időm lett volna a beszerzésre, jobban szétnéztem volna, esetleg jobban megfelelő eszközt is találtam volna, de most így jött ki a lépés.

Bye-bye T

Felmondtam a Telekomnak. Már vagy egy éve használhatatlan volt az internet elérés amit adtak. Igaz (jó régi) szerződés szerint csak 20/20-as net volt benne, de az utóbbi időben néha gyakorlatilag semmit nem lehetett betölteni rajta. Érdekes módon az első néhány évben tökéletesen működött, pedig még IPTV is volt mellette a dróton.
Fura módon meg sem próbált az ügyintéző marasztalni, pedig mondtam direkt neki, hogy szerződést felmondani jöttem, de meggyőzhető vagyok. Hát nem akart meggyőzni, egy 10 ezer forintos csomagot ajánlott a mostani 12 ezres helyett.
Mivel nálunk nincs más, egyelőre marad a Telenor mobilnet. Tapasztalatok szerint ez sokkal jobban teljesít mint az eddigi drótos elérés. TV nem kell, nem nagyon néztem. De ha nagyon hiányolom, MindigTV még mindig van.

Windows lassulás agyhalál

Történt tegnap este hogy gyanútlanul böngészem a netet, Facebookozom, ez-az. Egyszer csak látványosan belassul a gép, a beviteli mezőben a karakterek másodperces késleltetéssel jelennek meg, az oldalak rohadt lassan töltődnek, stb. Jól van, van ilyen, ugyan a Task Manager nem mutat semmi különöset, de újraindítom a gépet.
Eredmény: semmi. Reboot után is ugyanez. Mondom jó, ideje volt megzakkanni a Windows 10-nek, elvégre már ki tudja mikor lett újra húzva, de először megnézem a háttértárakat HDSentinellel, hátha mutat valamit. Egy rendszer SSD-m van, jó régi Crucial M4, 100/98, az "adatos" HDD 100/100, semmi hiba. Na jó, újratelepítés, azért a HDD-t kivettem, láttunk már kutyán gatyát.
Rendszer szépen felmegy, programok feltelepít, böngésző belő, 10 perc után ugyanez a probléma... Task manager továbbra is semmit nem mutat, memória 24%-ban használt, proci 10%-ig néha felmegy, a gépelés mégis lagol. Most itt tartok :(