Nem nagyon kell(ene) a magyaroknak a villanyautó ... II.

Folytatás innen.

Hozzászólások

ebből az EV vs dízel flame-ből szerintem meg azt kell(ene) tanulni, hogy szét kell választani a feladatokat, hogy mire kell az autó...

elmenni nyaralni, hosszú távokra, autópályára nyilván, hogy jobb a dízel... tankolás, idő, csomagtér, francnak se hiányzik szembesülni azzal, hogy a kinézett töltő pont nem működik, stb.

a városban furikázni, bevásárolni, gyermeket ide-oda vinni, elmenni dolgozni, stb. IGENIS megéri egy olcsó villanyautó... 

 

fikázzátok a dacia spring-et, de egy pár dolog, amiben VERHETETLEN városban:

- ha megpöccinted, akkor UGRIK (65 lovas, kevesebb, mint 1 tonna)

- nagyon kényelmes vezetni, nem fárad el a bal lábad a kuplungon a forgalomban, nem kell visszakapcsolni, egyből fújja a meleget, stb.

- távolról be tudod kapcsolni az AC-t

- a 100km kb. negyedébe kerül, mint a dízelnél (otthontöltve, 15kwh-t és 6 liter dízelt számoltam)

- nem ANNYIRA kicsi, mint amilyennek tűnik... 290l-es csomagtartó

- (nekem, roncsprogrammal, gyorstöltővel) olcsó volt, kb. 4.7M HUF

- nincs részecskeszűrő-égetés, nincs olajcsere, nincs gyakori fékbetétcsere

 

én meg vagyok vele elégedve...  hosszú távokra meg ott van a dízel...

- ha megpöccinted, akkor UGRIK (65 lovas, kevesebb, mint 1 tonna)

60-70 km/h-ig, aztán meghal

4.7M HUF

Annyit megért.

Az összeépítés minőségét - recseg, ropog, nyikorog - meg el kell viselni.

nincs gyakori fékbetétcsere

Hát, ezen jót nevettem,  tekintve, hogy az előző autómat úgy adtam el 5,5 évesen, hogy teljesen jók voltak:

Egy fékbetét cseréje úgy 40-80.000 km között válik szükségessé,

:D

trey @ gépház

60-70 km/h-ig, aztán meghal

ez az "extreme" verzió, nem szoktam én Árpád hídon gyorsulni... :P

azt mondtam: városban

amúgy meg wrong: 13.7 alatt százon van

 

Az összeépítés minőségét - recseg, ropog, nyikorog - meg el kell viselni.

persze... de a 8 előtti rohanásban... I don't f*cking care...

 

Hát, ezen jót nevettem,  tekintve, hogy az előző autómat úgy adtam el 5,5 évesen, hogy teljesen jók voltak:

hát... én a dízelemmel mentem vagy 70k-t, már cseréltem és most is esedékes...

de autója is válogatja... pl. "gyenge" a motorfék, nehéz az autó, érezhetően többet kell használni a féket. az előzőhöz képest, legalábbis.

60-70 km/h-ig, aztán meghal

Az bőven elég városban, országúton. Egy Dacia Spring nem rendőrségi elfogó autó. :)

hogy az előző autómat úgy adtam el 5,5 évesen, hogy teljesen jók voltak

Vicces volna, ha 20-25e km alatt hozzá kellene nyúlni a fékhez - te írtad korábban, hogy kb. 4e km-t mész évente. Remélem, hogy fékfolyadékot azért cseréltek 5,5 év alatt....

Az árlista szerint a töltőkábel 220ezer: https://www.dacia.hu/CountriesData/Hungary/images/arlista/spring-price…

Meg kell venned külön (amit adnak, arra az van írva, hogy VÉSZtöltő kábel, gondolom VÉSZ esetére, tehát nem lehet üzemszerű, hogy azzal kell tölteni). Ha most veszed, akkor 9m-be is benne van, egy sandero meg 5-be.

Ugrást nem tudom mire vélni, oké, hogy 1tonna, de csak 113Nm (egy random, 20-30 évvel ezelőtti, szívós japán benzinesbe van kétszer ennyi nyomaték, és azok is könnyűek voltak).

én azóta is csak azzal a "vész" kábellel töltöm... még csak nem is melegszik

 

ugrás: tudod, városban az ugrás akkor fontos, amikor pl. mennél be a körforgalomba, de a másik nem jelez, hogy menne ki, aztán mégis kimegy... na, ilyenkor nincs meg a 3000rpm, ami egy benzineshez kell...

egy hét spring után az 1.9-es tdi motor LOMHA, trust me

A nyomaték egy önmagában teljesen értelmetlen mérték, mert a motor tengelyén van mérve, és az áttételtől függ, hogy a keréken mekkora lesz végül a vonóerő. Persze ha tudod fejből a hivatkozott autók áttételét a motortengelytől az útig, akkor visszaszívom amit mondtam. A fordulatszámmal együtt már van értelme mérni, pontosabban a szögsebességgel szorozva, és akkor máris teljesítmény mértéket kapunk.

Még a keréken mért nyomaték is a kerék méretével osztva válik vonóerővé, ami végül számít.

Az ugrás érzetben számít a "gázreakció" ideje is, egy turbós autónak tipikus városi fordulatszám mellett jó sok idő kell mire előcsalogatjuk belőle a papíron adott teljesítményt. Ha gyorsan "kell" megugrani, akkor vissza kell váltani, vagy kuplungolni. Vellannyal meg csak rálépünk és már jön is a fordulatszámra jellemző maximális teljesítmény szinte azonnal.

értem, hogy _általában_ a villanymotor fasza, de itt most a dacia megoldásáról beszélünk. Oké, hogy ez nem sokra való adat, de miért 19sec akkor a 0-100kmh itt?

Szóval a papirforma szerint, semmi nem támasztja alá azt, hogy a dacia spring "ha megpöccinted, akkor UGRIK". Vagy hát, kérdés mihez hasonlítjuk no. IFA-hoz képest minden ugrik.

Ez konkrétan egy lehúzás, szándékosan "vésztöltőnek" hívja a 10A-es változatot, hogy rá tudja melegíteni a 16A-est 220eFt-ért a vevőre. Attól a +6A-től rögtön elmúlik a vész ugye. Nyilván az autó fedélzeti töltője ezzel 16A-t fog felvenni, ezért gyorsabban tölt, ebben nincs is vita, de ha valaki kiszámolja, és elég neki a 2.3kW teljesítmény (ezt a kis játékakkut az is 100%-ra tölti 0-ról 10 óra alatt), akkor nincs ott semmiféle "vész", pont ugyanúgy működik mindkettő, ezek csak annyit csinálnak, hogy rákapcsolják a 230V AC-t az autóra. A 16A-esben 6A-el többet bír a vezeték, relé, stb.. ennyi az eltérés. Egyébként 100eFt alatt mennek ezek, jó nevű gyártóktól, olyat kell venni, nem a gyárit.