ebből az EV vs dízel flame-ből szerintem meg azt kell(ene) tanulni, hogy szét kell választani a feladatokat, hogy mire kell az autó...
elmenni nyaralni, hosszú távokra, autópályára nyilván, hogy jobb a dízel... tankolás, idő, csomagtér, francnak se hiányzik szembesülni azzal, hogy a kinézett töltő pont nem működik, stb.
a városban furikázni, bevásárolni, gyermeket ide-oda vinni, elmenni dolgozni, stb. IGENIS megéri egy olcsó villanyautó...
fikázzátok a dacia spring-et, de egy pár dolog, amiben VERHETETLEN városban:
- ha megpöccinted, akkor UGRIK (65 lovas, kevesebb, mint 1 tonna)
- nagyon kényelmes vezetni, nem fárad el a bal lábad a kuplungon a forgalomban, nem kell visszakapcsolni, egyből fújja a meleget, stb.
- távolról be tudod kapcsolni az AC-t
- a 100km kb. negyedébe kerül, mint a dízelnél (otthontöltve, 15kwh-t és 6 liter dízelt számoltam)
- nem ANNYIRA kicsi, mint amilyennek tűnik... 290l-es csomagtartó
- (nekem, roncsprogrammal, gyorstöltővel) olcsó volt, kb. 4.7M HUF
- nincs részecskeszűrő-égetés, nincs olajcsere, nincs gyakori fékbetétcsere
én meg vagyok vele elégedve... hosszú távokra meg ott van a dízel...
Az bőven elég városban, országúton. Egy Dacia Spring nem rendőrségi elfogó autó. :)
hogy az előző autómat úgy adtam el 5,5 évesen, hogy teljesen jók voltak
Vicces volna, ha 20-25e km alatt hozzá kellene nyúlni a fékhez - te írtad korábban, hogy kb. 4e km-t mész évente. Remélem, hogy fékfolyadékot azért cseréltek 5,5 év alatt....
Meg kell venned külön (amit adnak, arra az van írva, hogy VÉSZtöltő kábel, gondolom VÉSZ esetére, tehát nem lehet üzemszerű, hogy azzal kell tölteni). Ha most veszed, akkor 9m-be is benne van, egy sandero meg 5-be.
Ugrást nem tudom mire vélni, oké, hogy 1tonna, de csak 113Nm (egy random, 20-30 évvel ezelőtti, szívós japán benzinesbe van kétszer ennyi nyomaték, és azok is könnyűek voltak).
én azóta is csak azzal a "vész" kábellel töltöm... még csak nem is melegszik
ugrás: tudod, városban az ugrás akkor fontos, amikor pl. mennél be a körforgalomba, de a másik nem jelez, hogy menne ki, aztán mégis kimegy... na, ilyenkor nincs meg a 3000rpm, ami egy benzineshez kell...
egy hét spring után az 1.9-es tdi motor LOMHA, trust me
A nyomaték egy önmagában teljesen értelmetlen mérték, mert a motor tengelyén van mérve, és az áttételtől függ, hogy a keréken mekkora lesz végül a vonóerő. Persze ha tudod fejből a hivatkozott autók áttételét a motortengelytől az útig, akkor visszaszívom amit mondtam. A fordulatszámmal együtt már van értelme mérni, pontosabban a szögsebességgel szorozva, és akkor máris teljesítmény mértéket kapunk.
Még a keréken mért nyomaték is a kerék méretével osztva válik vonóerővé, ami végül számít.
Az ugrás érzetben számít a "gázreakció" ideje is, egy turbós autónak tipikus városi fordulatszám mellett jó sok idő kell mire előcsalogatjuk belőle a papíron adott teljesítményt. Ha gyorsan "kell" megugrani, akkor vissza kell váltani, vagy kuplungolni. Vellannyal meg csak rálépünk és már jön is a fordulatszámra jellemző maximális teljesítmény szinte azonnal.
japánoknak nem igen van turbós szar. ha kell, rálépek a gázra, aztán a kickdown miatt azonnal visszavált 2-3 sebességet (nem tudom pontosan mennyit) és megugrik.
értem, hogy _általában_ a villanymotor fasza, de itt most a dacia megoldásáról beszélünk. Oké, hogy ez nem sokra való adat, de miért 19sec akkor a 0-100kmh itt?
Szóval a papirforma szerint, semmi nem támasztja alá azt, hogy a dacia spring "ha megpöccinted, akkor UGRIK". Vagy hát, kérdés mihez hasonlítjuk no. IFA-hoz képest minden ugrik.
Ez konkrétan egy lehúzás, szándékosan "vésztöltőnek" hívja a 10A-es változatot, hogy rá tudja melegíteni a 16A-est 220eFt-ért a vevőre. Attól a +6A-től rögtön elmúlik a vész ugye. Nyilván az autó fedélzeti töltője ezzel 16A-t fog felvenni, ezért gyorsabban tölt, ebben nincs is vita, de ha valaki kiszámolja, és elég neki a 2.3kW teljesítmény (ezt a kis játékakkut az is 100%-ra tölti 0-ról 10 óra alatt), akkor nincs ott semmiféle "vész", pont ugyanúgy működik mindkettő, ezek csak annyit csinálnak, hogy rákapcsolják a 230V AC-t az autóra. A 16A-esben 6A-el többet bír a vezeték, relé, stb.. ennyi az eltérés. Egyébként 100eFt alatt mennek ezek, jó nevű gyártóktól, olyat kell venni, nem a gyárit.
Hozzászólások
ebből az EV vs dízel flame-ből szerintem meg azt kell(ene) tanulni, hogy szét kell választani a feladatokat, hogy mire kell az autó...
elmenni nyaralni, hosszú távokra, autópályára nyilván, hogy jobb a dízel... tankolás, idő, csomagtér, francnak se hiányzik szembesülni azzal, hogy a kinézett töltő pont nem működik, stb.
a városban furikázni, bevásárolni, gyermeket ide-oda vinni, elmenni dolgozni, stb. IGENIS megéri egy olcsó villanyautó...
fikázzátok a dacia spring-et, de egy pár dolog, amiben VERHETETLEN városban:
- ha megpöccinted, akkor UGRIK (65 lovas, kevesebb, mint 1 tonna)
- nagyon kényelmes vezetni, nem fárad el a bal lábad a kuplungon a forgalomban, nem kell visszakapcsolni, egyből fújja a meleget, stb.
- távolról be tudod kapcsolni az AC-t
- a 100km kb. negyedébe kerül, mint a dízelnél (otthontöltve, 15kwh-t és 6 liter dízelt számoltam)
- nem ANNYIRA kicsi, mint amilyennek tűnik... 290l-es csomagtartó
- (nekem, roncsprogrammal, gyorstöltővel) olcsó volt, kb. 4.7M HUF
- nincs részecskeszűrő-égetés, nincs olajcsere, nincs gyakori fékbetétcsere
én meg vagyok vele elégedve... hosszú távokra meg ott van a dízel...
60-70 km/h-ig, aztán meghal
Annyit megért.
Az összeépítés minőségét - recseg, ropog, nyikorog - meg el kell viselni.
Hát, ezen jót nevettem, tekintve, hogy az előző autómat úgy adtam el 5,5 évesen, hogy teljesen jók voltak:
:D
trey @ gépház
ez az "extreme" verzió, nem szoktam én Árpád hídon gyorsulni... :P
azt mondtam: városban
amúgy meg wrong: 13.7 alatt százon van
persze... de a 8 előtti rohanásban... I don't f*cking care...
hát... én a dízelemmel mentem vagy 70k-t, már cseréltem és most is esedékes...
de autója is válogatja... pl. "gyenge" a motorfék, nehéz az autó, érezhetően többet kell használni a féket. az előzőhöz képest, legalábbis.
Pontosan tudom mire képes. Itt áll egy az udvarban, mentem vele.
trey @ gépház
Az bőven elég városban, országúton. Egy Dacia Spring nem rendőrségi elfogó autó. :)
Vicces volna, ha 20-25e km alatt hozzá kellene nyúlni a fékhez - te írtad korábban, hogy kb. 4e km-t mész évente. Remélem, hogy fékfolyadékot azért cseréltek 5,5 év alatt....
Kétévente cserélnek az autómon fékfolyadékot. Ahogy az elő van írva. Én nem a Jancsihoz hordom a sarokra az autót, hanem szervizbe.
trey @ gépház
Az árlista szerint a töltőkábel 220ezer: https://www.dacia.hu/CountriesData/Hungary/images/arlista/spring-price…
Meg kell venned külön (amit adnak, arra az van írva, hogy VÉSZtöltő kábel, gondolom VÉSZ esetére, tehát nem lehet üzemszerű, hogy azzal kell tölteni). Ha most veszed, akkor 9m-be is benne van, egy sandero meg 5-be.
Ugrást nem tudom mire vélni, oké, hogy 1tonna, de csak 113Nm (egy random, 20-30 évvel ezelőtti, szívós japán benzinesbe van kétszer ennyi nyomaték, és azok is könnyűek voltak).
Domain, tárhely és webes megoldások: aWh
én azóta is csak azzal a "vész" kábellel töltöm... még csak nem is melegszik
ugrás: tudod, városban az ugrás akkor fontos, amikor pl. mennél be a körforgalomba, de a másik nem jelez, hogy menne ki, aztán mégis kimegy... na, ilyenkor nincs meg a 3000rpm, ami egy benzineshez kell...
egy hét spring után az 1.9-es tdi motor LOMHA, trust me
A nyomaték egy önmagában teljesen értelmetlen mérték, mert a motor tengelyén van mérve, és az áttételtől függ, hogy a keréken mekkora lesz végül a vonóerő. Persze ha tudod fejből a hivatkozott autók áttételét a motortengelytől az útig, akkor visszaszívom amit mondtam. A fordulatszámmal együtt már van értelme mérni, pontosabban a szögsebességgel szorozva, és akkor máris teljesítmény mértéket kapunk.
Még a keréken mért nyomaték is a kerék méretével osztva válik vonóerővé, ami végül számít.
Az ugrás érzetben számít a "gázreakció" ideje is, egy turbós autónak tipikus városi fordulatszám mellett jó sok idő kell mire előcsalogatjuk belőle a papíron adott teljesítményt. Ha gyorsan "kell" megugrani, akkor vissza kell váltani, vagy kuplungolni. Vellannyal meg csak rálépünk és már jön is a fordulatszámra jellemző maximális teljesítmény szinte azonnal.
japánoknak nem igen van turbós szar. ha kell, rálépek a gázra, aztán a kickdown miatt azonnal visszavált 2-3 sebességet (nem tudom pontosan mennyit) és megugrik.
Domain, tárhely és webes megoldások: aWh
én erről beszélek:
https://www.researchgate.net/profile/Haluk-Isler-2/publication/370553199/figure/fig5/AS:11431281156022916@1683310974653/Torque-Curves-of-Electric-Motor-and-Internal-Combustion-Engine-2-The-electric-motors-can.png
értem, hogy _általában_ a villanymotor fasza, de itt most a dacia megoldásáról beszélünk. Oké, hogy ez nem sokra való adat, de miért 19sec akkor a 0-100kmh itt?
Szóval a papirforma szerint, semmi nem támasztja alá azt, hogy a dacia spring "ha megpöccinted, akkor UGRIK". Vagy hát, kérdés mihez hasonlítjuk no. IFA-hoz képest minden ugrik.
Domain, tárhely és webes megoldások: aWh
Kimaradt akkor neked par jo auto ami japan es turbos :))
Ez konkrétan egy lehúzás, szándékosan "vésztöltőnek" hívja a 10A-es változatot, hogy rá tudja melegíteni a 16A-est 220eFt-ért a vevőre. Attól a +6A-től rögtön elmúlik a vész ugye. Nyilván az autó fedélzeti töltője ezzel 16A-t fog felvenni, ezért gyorsabban tölt, ebben nincs is vita, de ha valaki kiszámolja, és elég neki a 2.3kW teljesítmény (ezt a kis játékakkut az is 100%-ra tölti 0-ról 10 óra alatt), akkor nincs ott semmiféle "vész", pont ugyanúgy működik mindkettő, ezek csak annyit csinálnak, hogy rákapcsolják a 230V AC-t az autóra. A 16A-esben 6A-el többet bír a vezeték, relé, stb.. ennyi az eltérés. Egyébként 100eFt alatt mennek ezek, jó nevű gyártóktól, olyat kell venni, nem a gyárit.