SZUPERSZÍVÁS a Tesla SZUPERTÖLTŐN II.

Előzmények:

Hozzászólások

Vajon a 3000. komment még augusztusban meglesz vagy sem? Szavazzunk... :)

Ha csak tized annyit foglalkoznál a fórummotorral, mint amennyit az EV fikázással foglalkozol, akkor nem kellene ezer hozzászólásonként új témát nyitni... :D

Mondja ezt a terelés nagymestere egy Szuperszívás a Szupertöltőn topikban terelve ... 😆

Ott csak te tereltél. Ahogy itt is... :D

Mehetsz haveroddal érdeklődni te is a kiadóba, hogy kinek lenne a dolga 🤣

Az üzemeltetésnél a te neved látom, ez meg üzemeltetési probléma... :D

Kb. 8-10+ éve nincs semmi közöm az oldal üzemeltetéséhez, időszerű volt átírni.

HW, op.rendszer üzemeltetés, mentés stb.: Rackforest

CMS karbantartás, fejlesztés, bugfix: infó a szerkesztőségben (ide kell majd jelenteni az 1000+ kommenetes fájdalmad)

trey @ gépház

8-10 év nem volt elég az átírásra? :D

Bizsereg az agyam, előtörnek belőlem emlékek ennek hallatán... Kik is húzták már elő ezeket az érveket? :D

Azt a 2 sort pluszban, amit ideírtál beleírhatnád az elérhetőségekbe. Gondolom nem überszigorúantitkos. Szerintem.

Akkor ki az üzemeltető? :)

Igazi térhajlítás, amit művelsz. Csak úgy simán átírod. Olyan zseniálisan n(y|e)res.
Érzek némi analógiát a mai magyar politikával. Nem tetszik a jogszabály? Átírjuk még aznap. Védeni kell a saját kutyánk kölykét? Semmi gond, átírjuk a törvényt. Zseniális....

Értem. Okoskodsz. Ez esetben engedd meg, hogy én is okoskodjak:

A .hu domain regisztráció szereplői

A kulcsszereplők: a domain-igénylő, illetve domain-használó, az őt kiszolgáló regisztrátor, valamint a Nyilvántartó, azaz az ISzT Nonprofit Kft., valamint az ISzT Egyesület.

Nem látok itt "üzemeltető" szereplőt. 🤷‍♂️

Melyik vagyok akkor én?

trey @ gépház

2k komment és még mindig nem tudtuk meg miért szar a plugin azon a pebkacon kívül hogy hülye a felhasználója aki nem tölti (mondjuk ennek nem tudom mi köze a pluginségnek mint tech) és öszvér. 

Ugyanitt érdekes módon nem került ki a milyen sűrűn mész 500km felett egy seggel szavazás se.

De legalább handras videójának kilőtt a nézettsége és már az is tudja ki az akinek lövése sem volt eddig. 
 

Dehogynem derült ki, te magad összeszedtél annyit vele kapcsolatban, hogy untig elég. Számos hátránya elhangzott annak az öszvér megoldásnak, össze kell őket olvasni.

A szavazásod még a queue-ban van, még nem került sorra. Igaz, elég szarul van megfogalmazva, de ez önmagában nem ok arra, hogy ne jelenjen meg, mert szeretek röhögni.

Szóval, türelem 😆

trey @ gépház

1. Kevés a szaki, utána kell menni.

2. Kevés a jó plugin autó mert a legtöbb csak emissziós normákra játszik ezért alacsony a választék. 

Fogalmazást nyugodtan javítsd, két pici gyerek mellett keveset alszom, előfordul hogy hülyén fogalmazok :)
 

3. A legtöbb egy "basszunk a benzines modellre egy akkupakkot + villanymotort" és kész 200+ kg-mal nehezebb öszvér. Sokszor kisebb (downsized) motorral.

4. Drágább a benzines modelleknél, kérdéses, hogy kitermeli-e a különbözetet. Nálam biztos nem.

5. Általában elbaszott SUV-szerű formavilág, ami vagy tetszik valakinek, vagy nem. Nekem nem.

6. Bonyolultabb felépítés, több hibalehetőség.

🤷

trey @ gépház

Mivel minden más maradt benne (váltó és a hajtásláncban minden egyéb), igen, bonyolultabb lett. A Prius féle hibrid viszont egyszerűbb felépítésű lett és a motoron is sokat lehetett egyszerűsíteni, mert nem kell minden üzemállapotban működnie.

És ezzel több alkatrész lett benne? Ha igen, akkor bonyolultabb lett. Ellentétben a Prius féle hibriddel, amiből kidobtak elég sok mindent és jóval kevesebb alkatrész lett benne, mert se kuplung, se váltó, se komplex motorvezérlés nem kell bele például. De nyilván azért választják taxinak a Prius-t, mert gyakrabban meghibásodik és több a hibalehetőség. :D

Lecserélték a generátort egy BAS-ra.

Egyrészt nem cserélték le, mert két külön akkut kell tölteni, Prius-ban is van kutyaközönséges generátor... hanem hozzáadtak egy plusz motort, ami generátorként tudja tölteni a nagyobb akkut, teljesen más feszültségekkel... :D

Rettentő bonyolult lett.

Másrészt, ha hozzáadsz plusz alkatrészt, azzal bonyolultabb lesz. Ha kiveszel egy csomó alkatrészt, akkor megy egyszerűbb... :D

Vicces, ahogy megpróbálod beállítani, hogy plugin hibrid = Prius, csak hogy téged igazoljon, miközben ez kamu.

Vicces, hogy mennyire halvány fogalmad nincs ezeknek az autóknak a felépítéséről. Nem veled röhögünk, hanem rajtad. Folytasd csak a sok faszságot, ne hagyd abba, lesz még egy ilyen nagy téma... :D

Egyrészt nem cserélték le, mert két külön akkut kell tölteni, Prius-ban is van kutyaközönséges generátor... hanem hozzáadtak egy plusz motort, ami generátorként tudja tölteni a nagyobb akkut, teljesen más feszültségekkel

ROTFL, milyen generátor _mellé_ izéről hadoválsz? Gyere, hoztam neked egy magyar nyelvű oktatóvideót, ha már az angol Google keresések sem mentek. :D

Vicces, hogy mennyire halvány fogalmad nincs ezeknek az autóknak a felépítéséről.
Jaja, vicces, hogy halvány fogalmad sincs. :D
Folytasd csak a sok faszságot, ne hagyd abba, lesz még egy ilyen nagy téma... :D
Fuss, menj! Induljon a Google keresés arra, hogy mitől lett ez bonyolultabb, amikor mindössze annyi történt, hogy lecseréltek egy alkatrészt (generátor -> BAS/ISG), meg betettek az ülés alá egy kis Li-ION akkut. :D

A videóból a mottó: "Könnyű, kompakt és energiahatékony!"

trey @ gépház

Gyere, hoztam neked egy magyar nyelvű oktatóvideót, ha már az angol Google keresések sem mentek. :D

Kár, hogy nem töltődik be az embedded... szólni kellene az oldal gazdájának... :D

 

Jaja, vicces, hogy halvány fogalmad sincs. :D

Ja, találtál egy mild hibridet integrált generátorral, azóta minden mild hibrid ilyen... :D

Induljon a Google keresés arra, hogy mitől lett ez bonyolultabb, amikor mindössze annyi történt, hogy lecseréltek egy alkatrészt (generátor -> BAS/ISG), meg betettek az ülés alá egy kis Li-ION akkut. :D

Látod? Még így is több alkatrész lett benne, mint minden mild hibridben. :D

A videóból a mottó: "Könnyű, kompakt és energiahatékony!"

Hozzak neked Windows reklámot? El fogod hinni, ami a reklámban a mottó? :D

Persze, növeli a komplexitást az egy darab plusz akkumulátor, amit a Yorkshire terrierem kicserél kb. 5 perc alatt, ha nincs pénz szervizre.

Ennyi a nagy plusz komplexitás, amiről te beszélsz.

És azt akarod előadni, hogy ez a "nagy komplexitás" nagyobb mint egy PHEV-é? Vagy tulajdonképpen mit is mondasz?

trey @ gépház

Persze, növeli a komplexitást az egy darab plusz akkumulátor, amit a Yorkshire terrierem kicserél kb. 5 perc alatt, ha nincs pénz szervizre.

Több alkatrész lett benne? Több.

És azt akarod előadni, hogy ez a "nagy komplexitás" nagyobb mint egy PHEV-é? Vagy tulajdonképpen mit is mondasz?

Igen, nagyobb a komplexitása. A PHEV-ben ugyanis tipikusan nincs se kuplung, se váltó, se komplex motorvezérlés, hogy széles tartományban elég jó legyen a károsanyag kibocsátás és nyomaték is. Jóval kevesebb dolog tud elkopni vagy meghibásodni.

ROTFL, ismét oktatóvideóink következnek:

Mild hibrid:

PHEV:

Az eredmény:

A PHEV egy sokkal több alkatrészből álló (lásd: videók), kisebb motorral (1.4 vs. 1.5) és szarabb automata váltóval (6 sebesség vs. 7 sebesség) szerelt, 200 kg tömeggel nagyobb (egy személyt 75 kg-mal szoktak számolni) autó lett.

:D

trey @ gépház

Hanem milyen? Vázolnád, pontos típusokkal és működési videókkal, ahogy én tettem?

Itt látható pl. a BMW PHEV "egyszerűbb" erőátviteli rendszere :D

https://x-engineer.org/bmw-phev-powertrain-architecture/

Amiben "se" váltó, "se" kuplung se semmi nincs :D

trey @ gépház

Ahja, írtam már, hogy ezek a németek nem tudnak hibridet gyártani, ami hibrid készült náluk, az csak szemfényvesztés, a flotta emissziójának csökkentése, szopnak is miatta... szóval rossz helyen nézelődsz, távol-keleti autókat kellene nézned, Hyundai, Kia, hogy a Toyotát ne említsem, olyanokat, amiket például a taxisok használnak... te mennyi PHEV Audit és BMW-t látsz a taxik között? :)

Elég megnézned az eladási listákat, hogy miből vesznek többet... vagy mondjuk azt, hogy melyikből látsz több taxit és akkor lehet, hogy megérted, miért nem fogynak ezek a német hibridek és miért komplexebbek, mint egyébként lehetne, mi az, amiről a németek lecsúsztak, lásd például a recent VW témát.

Persze, majd megnézem, hogy az worldwide összes autóeladás 30%-át sem kitevő PHEV közül a néhány kimazsolázott mennyi százalékban vesz részt.

Egyrészt a 30 százalék elég komoly arány, másrészt meg addig számold a BMW és Audi taxik arányát, hátha megvilágosodsz a témában, hogy a németek mennyire le vannak maradva ezen a területen... :D

A TFSI a WV csoport által használt megnevezés. Kvázi kitaláltak azt amit a többiek már évtizedekkel ezelőtt, beépítettek egy kompresszort és egy Turbót is az autóban, adtak neki egy fancy nevet. Kb 50 éves technológia, újracsomagolva...

Számomra ez marketing átbaszás, a mild-hybriddel egyetemben: Jó sok alkatrész összelapátolva, fancy névbe csomagolva, és egy rohadtúl nem innovatív eredmény. A lényeg, hogy kifizetted a vasat!

3. Jah, ezek szarok, egyetértünk

4. Nekem visszahozta, igaz nekem nem derogál hogy használtan vettem

5. Enyém speciel sedan, de lassan semmiből nincs nemsuv, sajnos ezt veszi a nép

6. Lassan 200k km futás és por száraz bontatlan motor amiből egy csepp olaj se hiányzik éves cserénél, tölteni kell, évente 3x megtankolni meg ablakmosó lötyi. Jah meg pollenszűrő. 

Hát... nem biztos, de egyeztessünk.

1. Évente egyszer elviszem szakihoz aki tőlem fél óra, dugóban 40 perc. Évente egyszer belefér.

2-3 ugyanaz

4. Works4me

5. Itt írtam hogy egyetértünk, de ha ezt veszi a nép akkor ezt veszi a nép, mi vagyunk a kisebbség, így jártunk

6. Itt logikusan neked lenne igazad, de a valóság megcáfol. 

1. Szakihoz, aki saját bevallásod szerint is egy maréknyi van, jó meg talán még kevesebb (mínusz pont).

5. Bocs, hogy nekem az autó egy autó formájú valami, nem egy 4 keréken guruló féltégla, aminek a légellenállási együtthatója / homlokfelülete egy Ikaruszéval vetekszik. Bocs, hogy kijön belőlem a járműtechnikát tanult ember, de röhögnöm kell ezeken a bakra állított telekjárókon.

6. Érdekelnének számok.

trey @ gépház

1. Maréknyi van, cserébe kevés a gond az autóval. Igazából olajcserére is csak azért hordom oda hogy meglegyen róla a papír hogy elismert szerviz (e-service) csinálta, növeli az autó értékét ha esetleg el szeretném adni (nem szeretném, de legyen nyitva a lehetőség).

5. Továbbra is egyetértünk, én is utálom a SUVokat, hány kommenten keresztül ütjük még őket? Ettől függetlenül ha nem lennének akkor olyan aprócska nevenincs cégek lennének szarban mint a Porchse és a Lamborghini. Hidd el ha rajtam múlna akkor soha az életbe egy darab nem került volna ki az útra ezekből az idióta konstrukciókból.

6. Pontosan milyen számokra vagy kíváncsi? Amivel tudok szolgálni azt nagyon szívesen megosztom.

Pont annyi hiba lehet vele neked, mint egy ICE autóval + az elektormotor, kurva nagy akkupakk stb. Én az autómban azt a pöcsnyi Li-ION akkut kicserélem az anyósülés alatt 10 perc alatt fél kézzel, ha arról van szó, neked az komolyabb mutatvány lesz szerintem.

trey @ gépház

Ez a konkrét szám amire kiváncsi vagy? Oké :) Picit gondolatolvasósan kifejtem hogy valós számok legyenek, de ha nem találtam el mire gondolsz akkor kérdezz konkrétabban.

195k futott km, ebből 155k-tól tudom hogy nagyrészt villanyos (itt vettem, előtte 4,4L/100km volt az élettartam de azt akárki nullázhatja, én is nulláztam megvételkor), egyébként semmi baja. Diagnosztika azt mutatja hogy egészséges az aksi, valószínűleg azért mert van benne rendes temperálás, nem úgy mint az első gen leafekben pl amik szeretnek degradálódni és elhullani. 

Az aksit lehet cellánként javítani, nem az egész tömböt kapod ki és cseréled, a költsége is jóval barátibb ebből kifolyólag de egyelőre nincs vele gondom. A motorra is mondtad hogy biztos jót tesz neki ez az összevissza üzem, gyakorlatilag por száraz.

Amúgy ha már költségeknél tartunk: 

3,4 misiért vettem, utána elvittem egy nagyszervizre ami 400k pénzbe fájt, de itt egyáltalán nem nyúltak a motor/aksi kombóhoz, fékeket cseréltem vadi újra (még a gyári volt alatta), toronycsapágy és az ezzel járók, szóval magával a futóművel volt gond ami ugye nem specifikus erre az autóra, hála a csodás magyar utaknak előbb-utóbb mindegyik erre a sorsra jut.

De ha feltételezzük hogy egyik napról a másikra az egész aksipakk azt mondja hogy ő most feladja, akkor is megáll ilyen másfél misi környékén, de számoljunk nagyon bő ráhagyással 2,5 misit, ignorálva a cellacserélgetős javítást (csak hogy tényleg a worst case scenariót lássuk).

3400 + 400 + feltételezett 2500 akkor ott leszek hogy 6,3 misi. Mutatsz nekem olyan mezei autót amivel 1,5 literes átlaggal eljárok napi szinten rövideket és néha hosszút, megáll 6,3 misiből és évi 12k futást lehozom 100L benya + amúgy is meglévő napelem költségéből?

Neked mennyibe volt az audi összesen? Értem én hogy kikapod a kisaksit és cseréled fél kézzel, de egyrészt a te felhasználásod mellett ez biztos nem alattad fog megtörténni (vagy ha igen akkor az egy ritka szar konstrukció), másrészt mi van a többi költséggel? Mennyi az éves szervizköltséged? Mennyi az üzemanyagköltséged? 

És akkor még vegyük bele azt az apróságot hogy neked valami speckó céges konstrukcióban van, nekem meg zsebből magánszemélyként. Illetve te tervezed eladni, én addig akarom hajtani amíg el nem porlad vagy eljön az az EV korszak amikor már egyértelműen megérős lesz a csere nekem is. Te hobbiautónak használod, én naponta járós mindenesnek.

A fenti számokból pedig vonogassuk le az előző benzinesem havi tankolási költségét (30k környéke még onnan ahol emberi áron volt a benzin, bőven 500 huf alatt volt a prémium 100 literje). Vonjuk le belőle az előző sima benzines használati módjából fakadó kopásokat (sok rövid táv pl bevásárlás, család ide-oda, ahol be se tudott rendesen melegedni az ICE, sok város és dugó).

Amperás csoportokban simán látni 4-500k futású darabokat úgy hogy napi használatban vannak, nyilván rendesen karbantartva. A te jelenlegi audid mire eljut 500k km-ig (ha eljut egyáltalán a sokadik gazdájánál) mennyibe lesz vajon? Tudom, téged nem érdekel, csak azért gondold végig hogy ne almát körtével hasonlítsunk.

Összességében kijelenthetem hogy alaposan utánajárva célirányos számomra optimális autót választottam? Ha nem akkor várom az alternatívákat. 

Nem akarlak bántani, de ugye nem akarod összehasonlítani az Audit a te autóddal? Tök másik liga, kényelemben, gyártási minőségben, nem csörög, nem zörög. Fenntartási költségben. Almát hasonlítasz a körtével.

Itt most technikai bonyolultságról, azzal kapcsolatos szívásokról, nem létező szakemberekről, házi cellafoltozásokról stb. szól a fáma. Itt nem csak anyagi dolgokról van szó, hanem arról, hogy ki akar magának egy két technológiából fakadó szívást?

trey @ gépház

Most akkor valójában nem is vagy kíváncsi konkrét számokra? Akkor most anyagi dolgokról van szó vagy másról is? Döntsd már el pls.

Ez se csörög-zörög, fenntartási költsége vetekszik egy korai swiftével, illetve beszélgetünk teoretikus hibákról amik aljas módon nem akarnak előjönni.

Én nem vagyok egy nagy car guy, nekem egy megbízható autó kell amibe bármikor beleülök elvisz A-ból B-be kényelmesen, legyen az 30km vagy 3000km, ezt pedig biztosítja számomra. Rövid távon kvázi ingyen, hosszabb távon pedig 6 literes átlagfogyasztással.

Közel 200k km nekem elég meggyőző érv arra hogy ez az öszvér technológia inkább több előnyt hordoz mint szívást. 

De kiegyezhetünk abba is hogy az enyém egy jó plugin hibrid, a többi pedig szutyok. De akkor ez azt jelenti hogy nem a technológia hülyeség hanem az autógyártók balfaszkodnak és nem akarnak jó autót csinálni ami valóban takarékos és megbízható.

Ahogy írtam az előző topikban is: Nézd meg hogy mi az emberek véleménye az új prius prime-ról. Enyém ugyanazt tudja csak nagyobb a csomagtartója és nem csipog benne a sok idegesítő kötelező secu bizbasz.

Há' me' jöttél ilyen baromságokkal hogy azé' szar me' nem dugják az emberek töltőre. Meg öszvér meg elromlik aztán közbe mégse.

De már én is rohadtul unom, az én pluginem jó, nekem optimális, a többi meg szar mert gyökerek az autógyártók meg a nemtöltögetős sofőrök :D 

Nem, Te hoztad át ide is:

6. Bonyolultabb felépítés, több hibalehetőség.

Egyébként már többen leírtuk, hogy nagyon sok féle PHEV van. Van olyan, amire hivatkozol, hogy benne van minden, ami ICE-ben és minden, ami egy elektromosban. (Pl. Audi, Volvo)

Ezen kívül van még 3-4 féle megoldás, ahol minden benne van, ami az elektromosokban, mivel ez egy elektromos autó, de az ICE-ből csak a legszükségesebbek, pl. nincs váltó, turbó, kettős tömegű, közvetlen befecskendezés, nagy nyomású rendszer, .... Ezek jellemzően tisztán ICE módban nem is tudnak közlekedni, csak elektromosan. Ilyenek pl. a Toyota, Mitsubishi, Opel, BMW.

Tehát, ezek lennének a példák arra, hogy egyszerűbbek, mint egy hagyományos autó mondjuk egy mild hibrid kisegítéssel, ami egy hajtani is tudó generátorból meg egy apró akkuból áll mindössze és a világ összes autójavítója képes szerelni? :D

trey @ gépház

Nem sikerült megnézni ezeket?

Igen, egyszerűbbek. Szívó motor + generátor az ICE rész (esetleg plusz egy kuplung), ezeket még az 50-es években is tudták volna szervizelni mindenütt. A mai modern autókat pedig azért nem mondanám, hogy minden szervizben képesek szervizelni.

Az elektromos részt is rengeteg szerviz tudja szervizelni. Pl. a márka szervizek nagy része, de ezen kívül rengeteg kis szerviz is van, ahol akár sokkal jobb munkát is végeznek, olcsóbban.

Te magyaráztál itten autótüzekről, EV tüzekről, EV akku égéséről. És ezek után bele mersz ülni egy olyan autóba, ahol a segged alatt 10-15 centivel egy Li-ION akku van? Nem félsz, hogy ha kigyullad, akkor égő fáklyaként fogsz világítani?

Továbbá nem gondolod, hogy az az autógyártó, aki az ülés alá közvetlenül teszi a Li-ION akkut, az egy potenciális gyilkos? Hogy fér bele ez a világodba?

Szép fogás, de ez az akku az autó padlólemezén belül van, vagyis védettebb helyen mint az EV-k nagy részénél, nem beszélve a méretéről, ami töredéke egy PHEV / EV akku méretének. Ha ezt leéri valami egy balesetkor és megsérül, az 

Hogy fér bele ez a világodba?

Nehezen. De, nekem is kell kompromisszumokat kötni.

trey @ gépház

Persze, azért láttam egy videót - itt linkeltétek - hogy a Tesla megerősítette az autói alját, nehogy egy alászoruló tégla kiszakítsa az akkupakkot és égő fáklyává változtassa az autót :D

Tesla adds titanium plate to protect against battery fires

After several highly publicized fires of the Tesla Model S, the manufacturer announced new reinforcements, including a titanium plate, to protect the electric battery from road debris punctures.

Okoskodjál még, pls.

trey @ gépház

Egyszer elejtetted, hogy nem jártál iskolába, nem olvastad a kémia könyveket, mindent a netről magadtól szedtél össze. Javaslom, hogy pótold be a fizikai és kémiai alapokat! Nem elég Ducati reklámmanualkota olvasgatni online, mert az alapok nélkül csak egy videohuszár maradsz, kitéve a videokészítők szándékának, nevezetesen hogy át akarnak e vágni a palánkon vagy sem!?

Szerkesztve: 2023. 08. 15., k – 21:14

Ezt miért nem lehet a flame-be rakni? Még hivatkozva is a HUP van, de tolod a képünkbe ezt ezerrel! Ha én vagy más csinálná ezt, akkor anyáznátok!