Polestar 2 80e tapasztalatok

Korabban szuletett par blog post a Polestar 2 tapasztalataimrol. Most, hogy 1-2 hete átláptem a 80e-es futasteljesitmenyt, gondoltam irok megint egy rovid osszefoglalot a degradaciora kihegyezve, mivel ez volt az ami engem leginkabb erdekelt.

Amikor megvettem a kocsit 2022 augusztus kornyeken, az otthon es becsi munkahely kozti 333km tavot 90% indulo SoC mellett 10-15% erkezessel teljesitettem. A tav 2/3 resze autopalya (120kmh max), tobbi fout (megengedett 90kmh), aranylag nyugisan vezetek. Tegnap hasonlo kondiciok mellett teszteltem az autot. A megtett tav 339km lett, 90%-rol indultam ismet es 11%-al erkeztem. Az atlagfogyasztas a kocsi szerint 16.9kWh/100km volt 92kmh atlagsebesseg mellett. A degradacio meg hibahataron belul van szerintem.

Teli idoszakban termeszetesen valamivel magasabb a fogyasztas es mivel nem szeretnem 100%-ra tolteni az autot, hogy biztonsaggal megtegyem a tavolt 1x meg kell alljak kb 3-5 percre Ionity-n annyit tolteni, hogy 10% folott erkezzek. Ennek a koltsege alkalmankent 1500-2000 forint. A kocsit otthon es a munkahelyen is ingyen toltom. Az otthoni ingyen toltes termeszetesen nem tartalmazza a napelem beruhazas (17.5+6.2+8.4 kW rendszerek) arat.

Egyelore nem bantam meg, hogy elektromosra valtottam.

Hozzászólások

Bár polestart nem ismerem de szinte biztos vagyok benne hogy be lehet állítani hogy indulásra tolja fel éppen 100%-ra és akkor megspórolnád az ionity kört. Ha csak minimális ideig áll ott az nem akkora katasztrófa, sőt az aksiban is van ugye bruttó/nettó, szóval a 100%-ra töltés se valóban 100%.

igen, lehet allitani mikor erje ez az adott toltottseget (mindjuk amikor legutobb probaltam nem jott ossze neki :) ). az a gond, hogy akkor het 2x kellene feltoltsem 100%-ra, de azt meg nem akarom. Amikor a het masodik feleben otthon vagyok, szinte mindig csak 70-30 kozt hasznalom, kimondottan akkumlator kimeles miatt.

az uj P2 long range single motor 640km kornyeki WLTP hatotavval reklamozza magat, az valoszinuleg gond nelkul tudna ezt a tavot 90-10 kozt barmelyik evszakban.

Ok, elektromosat nem bántad meg, és ezt a  típust?

Egyelore nem, kulonleges auto, nekem nagyon bejon a formaja es a korabban keltett rossz hiret a fogyasztassal kapcsolatban se tapasztalom, megjegyzem tenyleg nem allat modjara vezetek. Ha kell, akkor viszont meg ennek az 1 motoros valtozatnak is ott az ereje (231LE).

Persze azota mar egy rancfelvarrott P2-t vennek vagy esetleg megvarnam a P4-et. Viszont ha ezt vesszuk, akkor szinte allandoan csak huzza-halasztana az ember a vasarlast. Akkoriban meg a Tesla M3 es BMW i4 volt versenyben, de akkoriban iszonyatosan hosszu varolistak voltak szinte minden tipusra es en meg alapbol Volvo buzi vagyok es igy a Polestar mellett dontottem. Ehhez 3 honap utan hozzajutottam.

"3-5 percre Ionity"

az sok, ha rendes igazi ótóba tankolok akkor az 0,000000000000000000000000000001 másodperc és utána 3000km-t megy el!!!!!!4444444 szar az elektromos!!!44

Most majd, hogy anyaceg elengedte a markat ird meg mi a valtozas. Szervizre leszek foleg kivancsi. Alkatresz beszerzes, egyebek. Nagyon nieche cucc es ebbe is vannak cseres alkatreszek azert.

Meg nem majd ugy ugyanennyi mulva.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

"92kmh atlagsebesseg mellett"
Az autopalyarol indultal vagy, hogyan lett ilyen atlagod max 120km/h mellett?

Egyelore nem bantam meg, hogy elektromosra valtottam.

Van egy mondás: Örvend az ember mikor új autót vásárol, de még jobban miután eladta. Az elektromos autóknál is akkor kezdődnek majd a gondok, mikor el akarod adni. Emiatt elektromos autót csak lízingelnék, nem vagyok biztos benne, hogy el fogom tudni adni, mikor már meguntam vagy az aksi elfáradt.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Szerkesztve: 2024. 04. 17., sze – 08:55

Tavaly 10 napig használtam egyet (single motor, LR), olyan 1500-1700km-et vezettem le vele. Imádtam, komolyan fontolgattam a vásárlást utána, de végül aztán más lett. A fogyasztásával nekem sem volt bajom, de semmi kiemelkedő, hozta azt, amit az átlagosan jó fogyasztású EV-k amiket eddig használtam. A teszteket még régen én is láttam, meg hogy lerohadt az újságírók alatt :) Ezeket a hibákat azóta biztosan kijavították, mert tényleg egy problémamentes nagyon egyben levő szerkezetnek tűnt (szoftveresen is) ebben a 2 hétben. Az app telepítését amúgy az itthoni tulajdonosok hogy oldják meg? Android esetén gondolom lehet zsonglőrködni az apk-kkal, de ios-ra nem tudtam feltenni az appot, mert magyar account alatt egyszerűen nem teszi elérhetővé a Polestar, mivel itthon nem forgalmazzák.