Adatszivárgás a Magyar Postánál

Komoly adatszivárgás történt a hétvégén a Magyar Postánál, amelynek honlapján tömegesen regisztráltak azok a webáruházakat üzemeltető egyéni vállalkozók, akiknek a kormány 2023 végén kiadott rendelete alapján idén március 28-tól kötelezően biztosítaniuk kell a Posta által nyújtott kézbesítési szolgáltatást is.

A regisztráció március 15-én indult el, másnap azonban többen arról számoltak be, hogy a fiókjukban nemcsak a saját adataikat látják, hanem az összes többi regisztrált emailcímét, nevét és olykor telefonszámát is.

https://telex.hu/techtud/2024/03/18/magyar-posta-csomagkuldes-e-kereske…

Hozzászólások

„Egy adatvédelmi szempontból alacsony kockázatú helyzet állt elő a hétvégén, amikor a webshopok regisztrációjára fejlesztett szoftvert telepítettünk. Azért alacsony, mert olyan adatokat látott egy szűk kör, amelyek egyébként nyilvánosan is hozzáférhetők. Mintegy 1300 adatról van szó, melyeknek többsége nyilvánosan hozzáférhető céges kapcsolattartó adat volt”
 Kiemelés tőlem - azaz volt olyan adat, ami nem férhető hozzá nyilvánosan... Innentől kezdve a NAIH remélhetőleg a törvény teljes szigorával fog eljárni... :)

És aki a cikkben több/érdemi magyarázatot keresne, annak fölösleges elolvasnia - gyakorlatilag a témához nem tartozó önfényezés, mondhatni marketingduma a cikk többi része.

Szerkesztve: 2024. 03. 20., sze – 09:09

engem a hír hallatán az lepett meg, hogy van-e valaki, aki még postán csinál-e valamit. csomagot csomagpontban adok fel, mert másnap ott lesz, LESZ! közűzemit meg bankból. mire kell még a posta?

szerk: ja. lejárt személyit csak ott tudtam átvenni

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

Azzal is meg tudnak szopatni. Volt már rá példa, hogy csak postacsomag vagy MPL automata közül tudtam választani. Mondtam, hogy akkor már legyen az automata, oda akkor tudok menni amikor nekem jó, és sor sincs. Természetesen a két lehetőségből ez volt a drágább.

Erre egyszer csak kaptam egy SMS-t a Postától, hogy bocsi, nem volt szabad hely az automatában, szóval menjek be érte a postahivatalba. Nyitvatartás persze csak reggel 8 és délután 4 között. Olyan apróság, hogy az általában nekem is munkaidő, miért is érdekelné őket. Másnap reggel 8-kor bementem, majd kb. 50 perc várakozás után kaptam meg a csomagot. És még csak a két kézbesítési mód ára közötti különbözetet sem térítették vissza...

Egy régebbi speciális esetem volt velük. Hivatalos belterületi lakcímemen nincs postaszolgáltatás, azaz nem jön ki a postás. Kb. 18km-re van a településtől, de mivel egyetlen ház a környéken és belterület, a belterületi szabályok vonatkoznak rá is.

A posta álláspontja:

  • Nem kézbesít nekem semmit a település határához kihelyezett postaládámba, mert a címem nem külterület!
  • Azt sem oldják meg, hogy naponta egy alkalommal egy postás földutakon eljusson a címemen lévő postaládához, mert az oda vissza 36km, a postásnak autója nincs, és gyalogolni sem akar. :D
  • Nem fognak engem a postáról felhívni, SMS-t küldeni, emailt küldeni stb. hogy be kéne menni a postára egy levélért, mert nem telefonálhatnak a hivatali telefonról, nem levelezhetnek a gépükről.

Kértem átirányítást (ez fizetős szolgáltatás) egy másik városi címre, mert a közigazgatás meg azt nem tudja lekezelni, hogy engem ne az állandó lakcímemen keressenek hivatalos ügyben, hanem pl. az ideiglenes lakcímen. Kész agyrém ez a lakcímnyilvántartási kommunista csökevény is...

Jellemzően az átirányítás úgy működöki, hogy a postai dolgozónak fel van írva egy cetlire, hogy melyik címet hova kell tovább küldeni. Aztán ha érkezik nekem egy levél, akkor ceruzával áthúzza és átírja a címet, és vissza küldi a levélközpontba, ahol ismét elindul a levél. Igen ám, de amikor helyettesítik a dolgozót, akkor az információ nem kerül minden esetben át a helyetteshez. Így történhetett meg az, hogy egy autópálya matricás pótdíj (amit az autópálya fenntartó kiküldött) "címzett nem kereste" jelzéssel visszament, és beállt a kézbesítési vélelem. Hosszú utánajárás után leszedettem a hatvanixkszezres tartozást az autómról, mert a fényképen nem az én rendszámom volt hanem valaki másé.

Panaszt tettem a Postán és kértem, hogy a felmerült költségeimet fizessék ki. A Posta nagylelkűen 3 napi szolgáltatás árat visszafizette, mert ennyi ideig volt helyettesítve a dolgozó. amikor arról érdeklődtem, hogy legyenek szívesek közölni, hogy mikor, kitől érkezett levelem járhatott még így, akkor csak mosolygatk az ablak mögül. A Postán minden elveszhet nyom nélkül, semmiről nem tudnak még logokat sem kiadni. Nem állítom, hogy csomagoknál nincs ez így, de vesztek már el csomagok a Postán.

Ilyen van, hogy 18km-re van a település határától de belterület? Van rendes közmű hálózat, meg minden (postást kivéve)? 

A postás helyében én sem tekernék ki addig. Am. postafiók lehetőség nincs? Vagy mindent postán maradóra kérni aztán hetente bemenve megkérdezni, hogy "Mancika, jött valami?" 

Mi egy irodaházban vagyunk (a földszinten), ahol a házban 30+ cég van. A múltkor a harmadik emeletről elköltözött az egyik cégcsoport, a maga kb. 15 cégével együtt. Kérték a küldeményeik átirányítását az új címükre. Eddig oké.

A probléma abban állt, hogy amikor a postás meglátta a levélen, hogy X utca Y szám, akkor automatikusan ráírta, hogy továbbküldendő az új címre, így a mi leveleink is mintegy három hónapig átmentek a korábbi harmadik emeletei cégcsoport új címére. Ilyenkor a titkárnőjük jó fej volt, és felhívott, hogy már megint hozzájuk vitték a levelünket, és menjünk át érte. (három saroknyira költöztek tőlünk) Ez arra jó volt, hogy kerülőúton ugyan, de legalább megkaptuk a leveleinket. Aztán elkezdték visszaadni a leveleinket a kézbesítőnek, hogy "címzett nem található". Onnantól azokat a leveleket soha többet nem láttuk viszont.

A postahivatalban többször tettem panaszt, végül a hivatalvezető megigérte, hogy leordítja a fejét a kézbesítőnek. Onnantól megkaptuk a leveleinket. Még fel is hívott utána néhány héttel a hivatalvezető, hogy "ugye, most már megkapjuk a leveleinket?". Respect neki.

Én egyébként otthon egy meglehetősen ritka nevű utcában lakom, és nagyjából évente 1-2 alkalommal kapok a postaládámba olyan levelet, ami egy 200+ kilométerre lévő város azonos nevű utcájába van címezve. (A levélen jól szerepel a távoli város megnevezése és irányítószáma! Leszarják, az utcanév alapján idehozzák...)

Nekem is volt ilyen, direkt automatába kértem, mert közel van. Felhívtak, hogy tele van, de át tudják vinni egy másik közelibe, mondom OK. Aztán nemsokára SMS, hogy a 3km-re lévő postán vehető át, ahol álhattam sorba fél órát.

Külföldről rendelt csomagoknál, ha futárszolgálat hozza, rugalmas a kézbesítés, módosítható a nap, látni aznap hányadik címzett vagyok, mikor fog érkezni. Futár hív telefonon közvetlenül érkezés előtt. Ezzel szemben ha a Posta "hozza", akkor jobb esetben kapok egy értesítőt vagy SMS-t, de ki nem szállítják. Most két csomagom áll a csőben valahol. A fél világon át működött a követési szám, megérkezett hozzájuk, onnantól se kép se hang: Arrived at local delivery center Feb 13, 2024, 9:12.

Nyaljanak sót, rühellem őket, bármilyen másik opció fényévekkel jobban működik náluk.

Jogos, falun tényleg néhány óra kell míg megyeszékhelyről odaért az autó. Városban egy fokkal könnyebb, mert pár perc alatt odaér. 

A logisztika külön tudomány. Statisztikai alapon is sokmindent kb tudnak előre. De segít a valós idejű rendszer is. 
Ettől még persze megeshet, hogy valahol kevés a kapacitás pillanatnyilag, valsz nem véletlen, hogy itt a központban 3 foxpost automata van 100 méteres körben.

Ja, hogy nem foxpostról, hanem magyar postáról volt szó. A leveles részlegüket kell megkérdezni, mert ők a jövőbe látnak és már akkor tudják, hogy nincs otthon senki, amikor még el sem indultak.
Náluk a futár rendszer sem biztos, hogy olyan kifinomult, mint valami versenypiaci cégnél.

szerk: visszakerestem, ezt pont gls kavar volt: Múltkoriban az automatában feladott csomagokra panaszkodtak többen, hogy a futár házhoz akart menni felvenni és nem tudta kivenni az automatából ezért 1-2 napig az ott ragadt. Nem hátrány, ha a rendszerükben látszik, hogy adott küldemény bekerült az automatába.

Jogos, falun tényleg néhány óra kell míg megyeszékhelyről odaért az autó. Városban egy fokkal könnyebb, mert pár perc alatt odaér. 

Nem ér oda percek alatt, nagyrész ugyanúgy reggel rakják meg és járja végig az automatákat. És teljesen mindegy, hogy 12:01 perckor mondja, hogy nem fér be vagy 12:02 perckor mondja, hogy nem fér be, reggel nem tudod megmondani, hogy bele fog-e férni, hanem akkor lehet biztosra tudni, amikor tényleg nem fér bele.

A logisztika külön tudomány. Statisztikai alapon is sokmindent kb tudnak előre. De segít a valós idejű rendszer is. 

Statisztika nem fogja előre megmondani a valóságot, csak elég valamekkora valószínűséggel lehet saccolni, hogy mennyire lesznek tele, viszont egy-egy automata nem akkora, hogy ezzel dolgozni lehessen. Gyakorlatilag tényleg akkor derül ki, hogy belefér-e, amikor tölti.

Ettől még persze megeshet, hogy valahol kevés a kapacitás pillanatnyilag, valsz nem véletlen, hogy itt a központban 3 foxpost automata van 100 méteres körben.

Ez egy más dimenzió, hogy nyilván annyi és akkora automatát tesznek le adott településen, amennyi az átlagos csomagforgalom, viszont ettől még lesznek csúcsok, amikor nem fér bele több csomag.

Ja, hogy nem foxpostról, hanem magyar postáról volt szó.

Ez meg irreleváns, mert a többiek se tudnak jövőbe látni.

Van n darab szabad tároló, és le kell rakni n+1 db csomagot, akkor reggel fel lehetne hívni az üf. -et, hogy hogyan tovább? Vagy berakni a következő napi szállításba…

De az, hogy 12:01 perckor hív a postás hogy berakja a postára ami 15-kor bezár (12-től ebédszünetet tartanak) és nem viszi ki a szomszéd öregasszonynak, vagy teszi le a szerződött MOL kúton az már szopatás. Had lehessen legaláb az App-ban átirányítani úgy ahogy a DHL, TNT csinálja, vagy lehessen a futárt felhívni…

Van n darab szabad tároló, és le kell rakni n+1 db csomagot, akkor reggel fel lehetne hívni az üf. -et, hogy hogyan tovább? Vagy berakni a következő napi szállításba…

Milyen ügyfélszolgálatot?

Van az automata, van benne mondjuk 20 rekesz, ebből reggel 8-kor - amikor a csomagos autót megrakják - 15 rekesz foglalt, mert még nem vették ki belőle. Mire délre odaér az automatához, addigra lehet, hogy tettek bele 2 csomagot elvitelre és kivettek belőle 8 csomagot vagy tettek bele 8 csomagot elvitelre és kivettek 3 csomagot vagy kivettek belőle 10 csomagot. Délben ezért lesz benne 13 vagy 9 vagy 15 üres rekesz. Ha 15 csomagot kellne kiszállítani, akkor mennyi csomagot rakjanak 8 órakor a csomagszállító autóba és mikor derül ki biztosan, hogy 12 órakor belefér-e? Aztán ez bonyolódik azzal, hogy fizikailag melyik rekeszbe fér bele a csomag.

Te hogy oldanád meg, írd már le az algoritmust, ami szerint reggel 8-kor tudjad biztosan értesíteni az ügyfelet arról, hogy 12 órakor bele sikerül-e tenni az automatába a csomagot, ha 8 és 12 között random időben vesznek ki és tesznek be csomagokat.

melyiket

Amelyik csomagja nem fér be. Most megkérdezed melyiké nem fér be? Ami később került be a rendszerbe.

Azt már meg sem merem említeni, hogy valós időben le lehessen kérdezni az adott automata várható foglaltságát még a webshopban és alternatívát felajánlani…

Amelyik csomagja nem fér be. Most megkérdezed melyiké nem fér be? Ami később került be a rendszerbe.

De honnan tudod ezt mondjuk négy órával korábban? És mi van akkor, ha később került be a rendszerbe, de pont megürült egy kis fiók, amibe belefér? A korábbi csomag meg nem fér be, mert két napig nem veszik ki a nagy rekeszből a csomagot?

Azt már meg sem merem említeni, hogy valós időben le lehessen kérdezni az adott automata várható foglaltságát még a webshopban és alternatívát felajánlani…

A pillanatnyi foglaltságot le tudod kérdezni. A másnap vagy harmadnap várható mérethelyes foglaltsághoz fűszert kellene venni az Arrakisról. Ha van rá megoldásod, akkor dobj el mindent, amivel most foglalkozol és vezesd be a piacra, többszörösen jövedelmezőbb, mint bármi, amivel most foglalkozol.

A kerdes az, hogy megfeleloen mereteztek-e a csomagautomatak kapacitasat az adott teruleten. Illetve, elsosorban az, hogy mit ertunk "megfelelo" alatt.

Vegul mindne penz, ami egy szanaszet szabalyozott ceg eseten kulon erdekes. Azert monopoliumbol atalakult, koteles egyetemes szolgaltatast nyujto, felig-meddig pici versenynek kitett ceg eleg sok van vilagszerte. Kb. az osszes nagy hirkozlesi es kommunikacios szolgaltato ilyen, vagy meg ilyenebb.

A lenyeg, hogy elfogadhato szintre keruljon a tevesen, utolag modositott ertesitok es nem az elvartnak megfelelo szolgaltatasi szint biztositasa. Hogy ez 1, 5, 50% az adott regioban vagy orszagos atlagban, azt majd jol eldontik. Ha majd tul sokan partolnak el, max hozni kell egy torvenyt, hogy kotelezo legyen felajanlani a szolgaltatasukat is, barmennyire nem akarodzik. Vagy gyengiteni kell a koteles egyetemes szolgaltatason...

Magyar Posta + fent idezett szabalyozas vs. Bill to revise 'NTT Law' approved in Japan.

A kerdes az, hogy megfeleloen mereteztek-e a csomagautomatak kapacitasat az adott teruleten. Illetve, elsosorban az, hogy mit ertunk "megfelelo" alatt.

Ez egy teljesen másik dimenziója a kérdésnek.

Vegul mindne penz, ami egy szanaszet szabalyozott ceg eseten kulon erdekes.

Szerintem észrevétlenül elsuhant melletted az a tény, hogy ez nem a Posta hiányossága, hanem egyik csomagautomatás cég se tudja reggel megmondani, hogy belefér-e majd az automatába a csomagod, amikor odaér az autójuk, nemhogy napokkal korábban. Magukkal viszik a csomagot és ha odeérnek, akkor az vagy befér, vagy nem. Lehet, hogy mindenki kiveszi a csomagját, lehet, hogy senki nem veszi ki.

Vagy gyengiteni kell a koteles egyetemes szolgaltatason...

Az ugye megvan, hogy ennek semmi köze az egyetemes szolgáltatáshoz?

Ez egy teljesen másik dimenziója a kérdésnek.

Ez a dimenzionalas kerdese. Ha nagyobb forgalomra mereteznek, akkor kevesebb lesz a panasz. Ha kisebbre, akkor meg olcsobb lesz (illetve a masik osztaly, amelyik a postai ablakok mogott allo embereket foglalkoztatja, oldalan keletkezik a koltseg, de az nem az en bonuszom, szoval...).

Szerintem észrevétlenül elsuhant melletted az a tény, hogy ez nem a Posta hiányossága, hanem egyik csomagautomatás cég se tudja reggel megmondani, hogy belefér-e majd az automatába a csomagod, amikor odaér az autójuk, nemhogy napokkal korábban.

Megint csak a statisztika. Mennyi csomagbol mennyit nem kepes megfeleloen, ugyfelbarat modon kezelni.

Az ugye megvan, hogy ennek semmi köze az egyetemes szolgáltatáshoz?

Felig-meddig vedett piacon szolgaltatnak. Kotelesseguk is van, de nem ugyanugy kell az ugyfelek kegyeiert versenyezni, mint masoknak. Aranyaiban tobbet kell kolteniuk a nem nyereseges / kevesbe forgalmas teruleteken a tobbi pedig igy hatranyt szenved. A nyitoban hivatkozott szabalyozas egy jo pelda arra, hogy ott kell tartani a piacon, mert strategiai erdek. Kerdes, hogy jelen helyzetukbol erzekelik-e a problemat (tfh. letezo a problema, es nem csak a szokasos negativ hangzavar).

Ha nagyobb forgalomra mereteznek, akkor kevesebb lesz a panasz.

Egyrészt drágább lesz, az ügyfél meg minden egyes fillért külön-külön megbasz. Másrészt nem tudsz csúcsterhelésre tervezni, mert irreálisan drága lesz.

Mennyi csomagbol mennyit nem kepes megfeleloen, ugyfelbarat modon kezelni.

Úgy tűnik, hogy nagyrészt megtalálta minden cég azt a kompromisszumot, amivel ez a dolog működik. De ennek nincs köze ahhoz, hogy az egész onnan indult, hogy miért nem tudja az adott cég reggel nyolckor, hogy délben lesz-e elég hely.

Felig-meddig vedett piacon szolgaltatnak. Kotelesseguk is van, de nem ugyanugy kell az ugyfelek kegyeiert versenyezni, mint masoknak.

Ismét visszakanyarodtál a Posta felé, pedig a problémának semmi köze a Postához, minden automatás céget ugyanúgy érint és egyiknek sincs megoldása arra, amit az itt hozzászólók szerint kellene tudniuk, csak valahgy nem fejtik ki, hogy mégis hogyan.

"Megint csak a statisztika. Mennyi csomagbol mennyit nem kepes megfeleloen, ugyfelbarat modon kezelni." - Megint csak statisztika: adott paraméterekkel jellemezhető csomagok átlagosan mennyi időt töltenek a boxban, illetve adott helyszínen milyen jellegű csomagból mennyi és mióta várakozik arra, hogy az ügyfél elvigye. Ezek alapján lehet prognosztizálni, hogy _várhatóan_ hány üres slot lesz az adott automatánál x időpontban. Hogy ez a becslés mennyire pontos, az jó kérdés - az biztos, hogy nem lesz sohasem 100%-ban garancia arra, hogy adott boxba belefér minden oda elindított csomag akkor, amikor odaér a futárcég megbízottja.

Ami szintén nem jelent semmit, hogy másnap vagy harmadnap, amikor ténylegesen kiviszik a csomagot, belefér-e majd, lesz-e neki megfelelő üres rekesz.

Az egész vita onnan indult, hogy "ha tele van, akkor az miért ott derül ki". Azért, mert nem tud máskor kiderülni: a feltöltés előtti percben, sőt, közben is vehetnek ki belőle csomagot, én is vettem már ki Foxpost automatából úgy két csomagot, hogy épp feltöltötte a futár és így se volt elég hely benne, ha 5-10 perccel később érek oda, akkor kettővel kevesebb csomag fér be. Ilyenkor mi a helyes-elvárt megoldás?

A "corporate identity" furcsa dolog, sok nemzedéket is túlél, mert a szabályzatok, eljárások, megszokások lassan változnak és a dolgozók nemzedékeken túlnyúlóan adják ét egymásnak a "hagyományt". A 35 év ellenére az MPL még ma is sok tekintetben kiérdemli a Magyar cs. kir. Póstahivatal jelzőt. Hatalmas veszteséggel dolgozik és a szolgáltatási színvonala nyomába sem ér az osztrák vagy brit posta helybéli lerakatai képességeinek.

Nem szeretnék okoskodni, de a logisztika is igényel hasonló modeleket. Ha még sem használják, akkor azt jelenti, hogy felelslegesen és pazarlóan felülméretezett a kapacitás, és/vagy megborulnak egy nagyobb roham esetén mint pl. a karácsonyi csomag czunami.

Hasonló a helyzet minden szolgáltatói szektorban is. Pl. amikor az OTP-ben vagy a Kormányablaknál hosszú félórákig kell várakozni, miközben minden ügyintéző éppen nem csinál semmit.

Aztán jó példa pl. a Lidl is, ahol rögtön kinyitnak egy pénztárt, amikor már 2-nél többen állnak a sorban.

Mennyiben tartana a Postának is bizonyos időnként felülvizsgálni a meglévő kapacitását? Nem akarok tippeket adni, de ha pl. a kihasználatlan kapacitásait nem jogszabályalkotással akarná növelni, hanem piaci alapon tenné vonzóvá a szolgáltatást, azzal a vásárló is jól járhatna.

Nem hiszem, hogy az MPL problémája kapacitásfüggő lenne. Szerintem az MPL ismeri és gyakorolja is a kiscsomag logisztikában ismert modelleket. Ettől persze lehet, hogy az üzleti modelljük is hibás, a veszteség mindenestre arra utal, hogy a hatékonysággal lehet problémájuk. Ennek alapvető része az informatika a kiscsomagos világban. De kivülről nézve az MPL problémája leginkább humán probléma, küzdenek a postás múlttal. Nincs egyszerű dolguk.

Szerinted hány csomaglogisztikai cégnek van ISO27001 minősítése?

Az OTP-ről nem tudok nyilatkozni, de a kormányablakkal kapcsolatosan csak pozitív tapasztalataim vannak. Igaz, csak interneten foglalt időpontokra jrtam kormányablakban, de a foglalás egyszerű, sok opció van, az egész rendszer nekem roppant hatékonynak tűnik. Legutóbb egy forgalmi engedély ügyében jártam irodában, konkrétan 8 perc alatt végeztem vele. Előtte útlevél ögyben, egy másik ablaknál, ott 20 perc volt az egész. Nem igazán tudom elképzelni, hogy ezt lehet hatékonyabban csinálni.

blabla.

Foxpostnal zsinorban 10 csomagot kertem automataba(2 kulon felhasznaloval) es 10* kaptam teli automata visszajelzest es a varos hataraban levo automataba atiranyitast a kiszallitas helyett.

 

szerk: kb. 1 honap alatt tortent a "teszt".

Sunyi banda.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Meg az atiranyitas lenne a kisebb baj, az viszont problema (nekem), hogy miutan elvittek a csomagot a halal faszara tobb nap kesessel, elkuldik az SMS-t, hogy 3 napod van atvenni, amibol az egyik amugy pirosbetus unnep, de a masik ketto is az unnepi hosszuhetvegere esik, en meg nem vagyok otthon.

Igen, amikor először meghallottuk, hogy kötelező lesz, az volt a reakció, hogy majd kurva drágán adjuk és akkor senkinek sem fog kelleni, meg úgyis mindeki zsigerből gyűlöli a Postát. A gond csak az, hogy a rendeletben meg van határozva, mennyiért KELL adnod a webáruházban az "egyetemes postai szolgáltatást". Az persze már más kérdés, hogy megállapodástól függően mennyiért kapod a Postától...

A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.

A gond csak az, hogy a rendeletben meg van határozva, mennyiért KELL adnod a webáruházban az "egyetemes postai szolgáltatást". 

Hol?

"A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerinti távollévők között kötött szerződés alapján értékesített áru kézbesítése érdekében az egyetemes postai szolgáltató által nyújtott postai szolgáltatás igénybevételének lehetőségét a kereskedelmi célú internetes honlappal rendelkező vállalkozás a honlapján biztosítja, feltéve, hogy az értékesített áru postai szolgáltatási szerződés keretében történő kézbesítését az egyetemes postai szolgáltató az általános szerződési feltételeiben lehetővé teszi."

Ebből a szövegből vezeti le a publikum, hogy az MPL-t kötelező használni és hogy a rendeletben meg van határozva, hogy mennyiért. 

Einsteinnek ebben is igaza volt. 

tartja vissza a webshop üzemeltetőjét, hogy ha olyan csomag van, szépen besétáljon vele valamelyik postahivatalba, és feladja ott, manuálisan?

Láttál már webshopot, kicsit vagy nagyot? Látsz ott embert, akinek semmi dolga nincs a nap felében, plusz van neki céges járműve (termékek méretétől és számától függően egy Ignis és egy Transporter között), amivel naponta be tud menni a postára, sorszámot tépni, sorban várni, és egyenként feladni 8-10 különböző méretű csomagot, nagyjából félnapos program keretében? Én nem nagyon láttam eddig ilyet, mert azért fizetnek a futárnak, hogy megjelenjen, felvegye a felcimkézett csomagokat,és kivigye közvetlenül a vevőnek.

Amúgy meg további probléma volt az, hogy ha eddig le voltak szerződve a GLS-sel mindenféle termék kizárólagos szállítására, beleértve a kerti ugrálóvárat és a metszóollót is, akkor aligha fogja a GLS értékelni, hogy mostantól csak az ugrálóvárat (38 kiló, 1 méterx50x50centi) fogják velül vitetni, a többit a postával kéri minden ügyfél, mert óócsób, kivéve a nagyon nagyokat, mert az nem megy/nemócsó.

Szerkesztve: 2024. 03. 20., sze – 09:27

Volt már

És [POL] [FLAME] lesz belőle!

Amikor megláttam az Index screenshotján, hogy az én postámról van szó, azonnal megértettem mindent. Mert az bizony egy rakás szar: https://hup.hu/node/167441.

Ez a rendszer olyan gáz, hogy mindig változatos hibákat generál még a legalapvetőbb funkciók esetén is, szerintem az egyik postás 12 éves unokatesója fejleszti, amikor épp nem dömpereset játszik.

A posta olyan mint az állam többi része, egy gyalázatos szardarab miközben nagyon sokba kerül mert egy szar kifizetőhely.

A munkájukat elvégzik, mindig mindenen megjön, semmi gondom nem volt vele, azon kívül, hogy kurva lassúak.

A legnagyobb döbbenet, hogy a saját piacán, állami támogatásokkal kitömve, épület, ember és géphálózattal, hogy a fenébe gyalázták nullára random futárcégek a nulláról?

Talán mert a random futárcég nem azt mondja, hogy holnap jövünk 8-17 h között, hanem megad egy 2-3 órás időablakot. Továbbá megadja a futár telefonszámát, hogy ha bármi közbejön, tudj vele egyeztetni. Tehát nem a birodalmi öntudat vezérli a szolgáltatást, hanem a vevők igényei.

Ennél már csak a KatVéd arrogáns korrupt kéményseprő részlege a rosszabb, a 8-16 között jövök ellenőrizni, lófaszt nem takarítok mert az nekem büdös, csak kötekedek, meg kiskirály élethalál urát játszok mert egy rothadvány monopol hatóság áll mögöttem.

A tűzoltóságot nem bántom, a melós ott is csak melós, bár gondolom az is belülről rohad magasabb szinten. De hogy a kéményseprő részleget a sormunkás melósaiktól kezdve a teljes korrupt vezetőségig hűvösre kellene tenni, az fix.

Iróniadetektorod betegeskedik?

De van akinek az is segítség, ha egyből van megoldási javaslat is kéznél. Egyedül járnak mifelénk. Pénzt nem kezelnek, csak vizsgálnak és jegyzőkönyveznek. Becsületére legyen mondva tényleg meg is oldja a problémát, végül is ért hozzá. Nálam egyszer kéményt bélelt kondenzációs kazánhoz, nagyságrendekkel jobb árat adott mint bármely idegen vállalkozó. És még számlát is adott, meg az engedélyeket is intézte.

meg az engedélyeket is intézte

Mondom h. korruptgeci társaság. Mert ebben az esetben pont személyesen ő vagy a haverja a másik asztalnál nyomta rá az OK pecsétet. Ha meg nem főkétüszös gazemberrel csináltattad, hanem külsőssel, annak még be kellett kalkulálnia a kenőpénzt is a költségvetésbe, h. ezek a patkányok ne szopassák hónapokig (vagy más esetben pl. újonnan épült társasháznál évekig) az átvétellel. Na ezért tudott ő csak drágább ajánlatot adni.

Egy másik konkrét eset: Kondenzációs kazánt szereltettem be egy idős rokonomnak. Kihívtam a kéményseprót, hogy mondja meg hogyan lesz ez elfogadható. Ez csupán csak egyeztetés volt, elmondta, hogy mik a követelmények, és hogy fogják átvenni. Pedig elvileg nem is kell nekik átvenni, nincs cég a címre bejelentve. Elmondta, hogy ő is csinál hasonló munkákat. Kértem ajánlatott, és kaptam: 2MFt+ÁFA. Az a poén, hogy kijött a gyerek azt mondta, hogy 50e+Á amiért kijött, de ha megrendeljük akkor beszámítja. Végül a kéményseprő 165e-ért bedugta a csövet a kéménybe.

nalam miota atvette a foketusz-tol a katved, egesz normalisak. itt a foketusz volt a korrupt, direkt rosszul mertek, nyaron 40 fokban, aztan fizess 3x ujra ellenorzesert stb de meg aznap feljelentett hogy kozveszelyes (magas a CO, bar a riaszto nem szolalt meg sose) a kazanom, jottek is elzarni a gazt...  erdekes a szerelo semmi hibat nem talalt, nem is csinalt semmit es a kovetkezo ellenorzesen jo volt, akkor masba kotottek bele.

Esetenként még a 8-17h időtartamot is le tudnám nyelni (nem szívesen persze), de amikor két egymás utáni napon végig itthon vagyok, és mindkét este jön az értesítés, hogy sikertelen kézbesítés és menjek a postahivatalba a csomagért (mindez nem is a posta, hanem a szuper leánya, az MPL), na azt nem. Tehát ha bármely websopnál van más lehetőség is, mint a posta, akkor a más lehetőség lesz a nyerő, még ha drágább is.

Nemrég adtam el egy kazal motyót otthon, na az egyik vevő hajthatatlan volt hogy MPL/Postán kéri......

Odamegyek az MPL automatához, kép fekete, pöcögtetésre nem reagál, na, besasszézok a posta csomagos részére..

Csaj a pultnál közli velem hogy ezt a csomagautomatát ahova fel akarok adni, NEM LÁTJA A RENDSZERBEN.

Kérdeztem tőle hogy akkor miért van fenn a posta oldalán?

Nézegeti a telefonomon a már említett automatát, majd közli, hogy akkor felviszi ő a rendszerbe..

30 perc gépnyomkodás után kapok a csomagra címkét, kifizetem, átveszi.

A vevő 1 hét múlva kapta meg. - Aztán kérdezik hogy miért nem bízok az egész rendszerben..

Foxpost automatába meg feladok valami max 2 napon belül ott van a vevő kezében..

tegnapelőtt koradélután rendeltem, tegnap délelőtt jött a viber, hogy átvehetem, ha már ott voltam, egy csomagot készítettem a 6 éves kersztfiamnak, és a tesóinak az ország másik felébe, ma reggel már küldték a videót, hogy köszönik. lehet, mostantól a postafordultával helyett foxfordultávalt használok!

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

Én mondjuk a rókától magáncsomagokat szoktam kapni (Hardverapró), lehet, üzleti ügyfelek csomagjait gyorsabban kézbesítik, vagy csak a keleti régióban lomhább a kézbesítés.

Viszont Rubi mestertől GLS-el 1 munkanap alatt mindig megkapom a rendelt eszközöket, akár futár, akár automata.

Mostanában amúgy is olvasni panaszokat rájuk. Nekem most volt olyan kalandom, hogy két különböző szlovák webshopból jött gls-es rendelés. 

Az egyiket címre kézbesítésre lehetett csak egyszerűen, annak a lépéseiről a gls-től jött email (követési számot foglaltak, átvették, úton van).

A másiknál gls szekrénybe rendelés volt és nem jött sem sms, sem email arról, hogy feladták. Már épp érdeklődtem a webshopnál, hogy tényleg feladták-e (saját rendszerükből jövő státusz változás jött, de gls-től nem). Szóval érdeklődtem, mert ha nem jönnek meg az értesítések, akkor nem fogom tudni átvenni a szekrényből. Aztán elkezdtek jönni már arról, hogy a szekrénybe fog kerülni és megérkezett oda és nyitókód. 

Szóval végül is jól sikerült mindkettő. Talán más szerződése van velük a két cégnek vagy valami miatt más a folyamat szekrény és címre kézbesítés közti az értesítések terén.

De egyszer MPL is jött szombaton az irodában... nem munkanap szombaton. Péntekre számítottam a szokásos átfutási idők alapján, de úgy tűnik valamiért pénteken megállt a folyamat és szombaton próbálták bepótolni. Szerencsére hétfőn újra próbálták és kihozták.

a napokban volt valami gaz a gls rendszereivel (amugy nem eloszor), nekem jott ugy csomag tegnap reggel, hogy semmi ertesites, es a csomag atvetele utan 1 oraval is azt mutatta a tracking hogy meg uton van a depo-ba. a futar srac is mondta, hogy fura mert reggel sokan szoktak hivni egyeztetni, es aznap meg senki.  aztan valamikor este megjott az ertesites is :)

Debrecenben 1+ hónapja ennek a negatívja volt, ott reggel 8-kor jött GLS üzenet, hogy a csomag leadva és lehet menni érte. Nyilván nem, szóval a csomagpontokon dolgozók kínjukban kb. leszopták magukat, mert “tömegek” jöttek küldeményt átvenni.

Nem ítélek, csak tényeket mondom. Ezt a szálat lehetne amúgy tovább fonni, csak nem akarok ötleteket adni senkinek.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Ne a rendeléstől számold, hanem a feladástól. A boltnál lehet 1-2 nap mire feladják fizikailag is. Nekem feladás utáni kb másnapra meg szoktak érkezni megyeszékhelyen. 
Eddig max annyi panaszom lehet rájuk, hogy a kiírt déli töltés helyett reggel szokták újabban az itteni automatáikat kezelni és kb ezért volt, hogy az esete feladott cucc nem másnap délben, hanem utána következő reggel ért oda. (jó ütemben asszem 20 óra alatt átjött, rossz ütemben 36 óra)

Látom, másik szálon magánszemélytől írod. Ott plusz egy kör lehet, hogy kivegyék az automatából naponta egyszer, ha utána teszi bele, akkor az csak másnap indul el onnan.

MPL sztorim: Magánszemélyként visszaküldtem egy csomagot egy cégnek. Február 29-én délután adtam fel Postán. Benne volt az árban, hogy SMS-t kapok kézbesítéskor. Másnap 12:46-kor jött az SMS, hogy: "Tàjékoztatjuk, hogy az Ön àltal feladott - PN..... azonosìtòszàmù - küldeményt 2024.03.01-i napon kézbesìtettük. MPL". Egy délután feladott csomag másnap másik városban kézbesítve?! Na mondom ez szép, gratula! A címzett cég is küldött átvételi értesítőt, de ők március 11.-én, hogy "...most vették át..."! Nem akarom tudni hol volt a csomag 10 napig :-) Lényeg, hogy odaért. A céggel eddig mindig óraütésre működött minden, nincs okom bennük kételkedni. Vagy a posta vagy a cég ült a csomagon 10 napig, de lehet, hogy 5-5 nap volt felváltva...

Simán lehet, hogy az MPL valami céges postafiókba kézbesítette, de a cégtől valaki csak 10 nap múlva vette fel belőle a csomagot, vagy valaki a cég nevében átvette, de a cégnél az illetékes csak 10 nap múlva vette át tőle.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)